3

رشد چشمگیر ایمن‌سازی جمعیت دامی مشهد در سال جاری

  • کد خبر : 10396
  • ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸
رشد چشمگیر ایمن‌سازی جمعیت دامی مشهد در سال جاری
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد از رشد چشمگیر ایمن‌سازی جمعیت دامی شهرستان علیه بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام خبر داد.

به گزارش شرق‌نگار، دکتر محمد سیاح با بیان اینکه یکی از اصلی ترین و تاثیرگذارترین راه های کنترل و پیشگیری از رخداد بیماری ها در جمعیت دامی، واکسیناسیون دام ها می باشد،، اظهار داشت: کارشناسان  واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی این شهرستان از ابتدای سال جاری ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار نوبت سر دام واکسیناسیون، علیه بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام اجرا شده است.

وی  همچنین افزود: شهرستان مشهد دارای ۵۴۳ هزار و ۲۳۵ راس دام سبک و ۴۱ هزار راس دام سنگین بوده که در ۴۷۲ واحد اپیدمیولوژیک شهرستان نگهداری و پرورش داده می شوند.

سیاح یادآور شد: اکیپ‌های عملیاتی این شهرستان در این مدت ۵۰۳ هزار و ۷۳۹ نوبت سر دام را علیه بیماری شاربن، ۵۰۳ هزار و ۷۰۳ نوبت سر دام را علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، ۵۲۷ هزار و ۱۰۸ هزار نوبت سر دام علیه بیماری آبله و ۴۵۶ هزار و ۲۶۹ نوبت سر دام علیه بیماری تب برفکی ایمن سازی نموده اند.

واکسینه سگ‌های ولگرد علیه بیماری هاری

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد همچنین ابراز داشت: ۱۰ هزار و ۶۱۴ قلاده سگ صاحبدار نیز در این مدت علیه بیماری کشنده و مهلک هاری واکسینه شده اند.

وی خاطر نشان ساخت: با فعالیت هدفمند و برنامه ریزی شده اکیپ های عملیاتی واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی این شبکه پوشش ایمن سازی برخی از بیماری های دامی نظیر بروسلوز بره و بزغاله، هاری، شاربن گوسفند وبز، آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک به پوشش ۱۰۰ درصدی و بیشتر رسیده است.

منبع: دامپزشکی مشهد

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=10396

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.