5

افتتاحیه یازدهمین کنفرانس ملی مهندسی و فیزیک پلاسمای ایران

  • کد خبر : 12770
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷
افتتاحیه یازدهمین کنفرانس ملی مهندسی و فیزیک پلاسمای ایران
یازدهمین کنفرانس ملی مهندسی و فیزیک پلاسمای ایران در دانشگاه الزهرا «س» آغاز بکار کرد.

به گزارش شرق‌نگار، به نقل از معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه الزهرا «س»، دبیر علمی این کنفرانس پروفسور مهران شاه منصوری و دبیر اجرایی این رویداد دکتر حکیمی پژوه خواهند بود.

محورهای اصلی که در این کنفرانس به آن پرداخته می‌شود شامل پلاسما پزشکی، پردازش سطوح، فیزیک جو، شیمی پلاسما، پلاسما در کشاورزی، گداخت هسته ای، مخابرات و هوافضا و کاربرد پلاسما در درمان زخم های دیابتی خواهد بود.

شایان ذکر است، در این کنفرانس ۵ سخنرانی عمومی ارایه گردید و دو سخنران از دانشگاه‌های واریک و الستر انگلستان، دکتر علی خطیبی و همچنین پروفسور ناکاریاکوف سخنرانی خود را ارائه نمودند.

سه سخنرانی دیگر نیز توسط پروفسور بابک شکری، دکتر غلامرضا اطاعتی و دکتر کمال حاج شریفی ارایه شد.

۱۲۵ مقاله در این کنفرانس ارائه خواهد شد

از مجموع ۱۷۵ مقاله رسیده به دبیرخانه کنفرانس، ۱۲۵ مقاله برای ارایه بصورت شفاهی (۲۸ مقاله) و پوستر (۹۷ مقاله) پذیرفته شدند و سخنرانی های تخصصی بصورت موازی در پنل‌های عصر طی دو روز برگزار می‌شود.

اختتامیه‌ی کنفرانس که عصر ۱۷ تیرماه برگزار خواهد شده و به‌صورت پنل ارتباط با صنعت (سوشیال پنل) بوده که به بررسی چالش‌های ارتباط دانشگاه با صنعت، فرصت‌های کارآفرینی و پارساهای تقاضامحور و همچنین با حضور فعالین صنعتی، اساتید دانشگاه و دانشجویان، برگزار می‌گرددد.

فیزیک پلاسما، یکی از زمینه‌های نوظهور و جدید است. پلاسما حالت چهارم ماده است که فراوانی آن در حدود ۹۹ درصد است و ما در زمین، در یک درصدی از دنیا زندگی می کنیم که پلاسمای طبیعی (به غیر از رعد و برق و شفق قطبی) در آن کم یافت می‌شود. بشر در ۹۷ سال قبل پی به وجود این حالت از ماده برد، و رفته رفته کاربردهای زیادی پیدا کرد.

منبع: دانشگاه الزهرا «س»

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=12770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.