6
با حذف ارز دولتی برای دستگاه‌های پرتودرمانی و قطعات آن:

چه بر سر بیماران سرطانی خواهد آمد!

  • کد خبر : 13211
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
چه بر سر بیماران سرطانی خواهد آمد!
رئیس مرکز آنکولوژی رضا گفت: مشکلات ارزی از دغدغه‌های اساسی بیماران سرطانی است.
به گزارش شرق‌نگار، تور خبری بازدید اصحاب رسانه از مرکز انکولوژی رضا و بیمارستان ناظران مشهد با حضور مسئولین این مرکز برگزار شد.
اصغر افراسیابی، مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد با اشاره به اینکه این بیمارستان مساحتی بالغ بر ۳۰ هزارمتر وسعت دارد، عنوان کرد: این بیمارستان که در طی چهارونیم سال و توسط جمعی از خیرین ساخته شده است، بدون حمایت مالی برپا شده و همچنان خدمت خود را به بهترین نحو به بیماران ارائه می‌کند.
وی گفت: در گذشته تصمیم بر این شد که بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان ناظران با تجهیزات مدرن راه‌اندازی شود و توانستیم دستگاه اسپکت سی‌تی را از کشور آلمان خریداری کرده و  این دستگاه در مهرماه ۱۴۰۲ از گمرک ترخیص و در بیمارستان ناظران قرار گرفت.

منتظر تایید سازمان انرژی اتمی هستیم

وی در خصوص عدم به کارگیری این دستگاه نیز خاطرنشان کرد: از ابتدای ورود این دستگاه تا نصب آن بیش از سه ماه زمان صرف شد و و اکنون بعد از گذشت بیش از ۸ ماه از ورود این دستگاه به بیمارستان و فراهم بودن همه شرایط و عوامل جهت بهره‌برداری و به خدمت گرفتن این دستگاه برای بیماران، همچنان منتظر تایید سازمان انرژی اتمی برای تایید و استفاده از آن هستیم.
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد با تاکید بر اینکه بروکراسی اداری معظل مهم ما در عدم بهره‌مندی از این دستگاه بوده است، افزود: ارزش این بیمارستان بیس از ۲ هزار میلیارد تومان است و توسط مردم ساخته شده و باید در اختیار خود مردم نیز قرار بگیرد.
در ادامه دکتر مهدیه دیانی، ریاست مرکز آنکولوژی رضا با بیان اینکه امکانات خوبی در این مرکز برای بیماران وجود دارد، گفت: بیماران در این مرکز می‌توانند خدمات خوبی دریافت کنند و این در صورتی است که بسیاری از بیماران از خدماتی که ارائه می‌شود اطلاع ندارند.

بسیاری از سرطان‌ها قابل پیشگیری‌ست

وی در ادامه، گفت: ضعف آموزش در جامعه باعث شده حتی قشر تحصیل کرده نیز از اطلاعات کافی برخوردار نبوده و خدمات ما را ناقص دریافت نمایند.
وی تاکید کرد: بسیاری از سرطان‌ها قابل پیشگیری و درمان است و سعی شده بهترین تکنولوژی پرتودرمانی را با کمترین هزینه در این مرکز به بیماران ارائه دهیم اما عدم آشنایی و اطلاع‌رسانی درست باعث شده در روند درمان بیماران با مشکلات فراوانی روبرو شویم.
رئیس مرکز آنکولوژی رضا با بیان اینکه مشکلات ارزی همچنان یکی از دغدغه‌های بیماران سرطانی است، گفت: عدم تخصیص ارز دولتی برای دستگاه‌های پرتودرمانی و قطعات آن یکی از مهمترین چالش‌های این بیماران در مواجه با این بیماری سخت خواهد بود که نیازمند بازنگری در این حوزه خواهیم بود.
لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=13211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.