3
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی عنوان کرد:

خبرنگاران مرزبانان افکار عمومی هستند

  • کد خبر : 13274
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳
خبرنگاران مرزبانان افکار عمومی هستند
نشست خبری فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد.

به گزارش شرق‌نگار، فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران مرزبان افکار عمومی هستند و خبرنگارانی که به‌صورت فیزیکی در صحنه حضور دارند، کار بسیار دشواری را پیش رو خواهند داشت.

مجید شجاع، گفت: سومین کشور از لحاظ تعدد کشورهای مرزی در جهان هستیم و علاوه بر نیروهای دیگر نظامی، مسئولیت اصلی پاسداری از مرزهای جمهوری اسلامی ایران بر عهده مرزبانی خواهد بود.

وی افزود: مرز لطف آباد، باجگیران، دوغارون و میل ۳۹ از مرزهای مشترک بین کشورهای همسایه ما است و امنیت مرزها و هوشمندسازی آن‌ها از اهداف مهم مرزبانی در استان خراسان رضوی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۱۳ هزار وسیله نقلیه به استان وارد و ۱۳۲ هزار وسیله نقلیه نیز از مرزهای استان خارج شده است و در حوزه ورود و خروج افراد نیز بیش از ۴۹۳ هزار نفر ورود و ۴۱۰ هزار نفر نیز از مرزهای استان خارج شده‌اند.

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی، گفت: با پیگیری مرزبانی و فراجا، موضوع انسداد واقعی مرزها نیز اتفاق افتاده است و این انسداد در استان خراسان رضوی جزء اولین اولویت‌ها در کشور خواهد بود.

سردار شجاع با تاکید بر اینکه از فعالیت‌های موثر مرزبانی، انسداد فیزیکی مرزها خواهد بود، عنوان کرد: این انسداد شامل دیوارکشی و اجرای سیم خاردار، ایجاد جاده و همچنین سنسورهای حرکتی و توسعه و توانمندی و هوشمندسازی جهت کنترل مرز در جهت استفاده دستگاه‌های الکترونیکی و اپتیکی خواهد بود.

وی استفاده از پهپاد در نوار مرزها را از دیگر فعالیت‌های مثبت مرزبانی دانست و خاطرنشان کرد: قرار است نوار مرزی در طول ۳ سال به‌روز شده و تجهیزات مورد نیاز نیز در آنجا مستقر گردد.

وی استیفای حقوق مرزبانان را مهم دانست و بیان کرد: باتوجه به قراردادهایی که در گدشته با کشورهای همجوار بسته شده، این مسئله نیز انجام خواهد شد و طبق این قراردادها امنیت مرزبانان نیز در اولیت برنامه‌های ما خواهد بود.

وی در خصوص تبادل زندانیان دو طرف نیز، گفت: همکاری‌های خوبی با کشور افغانستان صورت گرفته است. همچنین جذب مرزیاران افتخاری و برگزاری همایش‌های مشترک بین مرزبانی از دیگر فعالیت‌های ما در استان خراسان رضوی بوده‌ است.

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بیش از ۲۷۰ شهید در حوزه مرزبانی تقدیم انقلاب اسلامی شده است و در حوزه کشفیات مواد مخدر و از ابتدای سال جاری، بیش از ۲ تن مواد مخدر در استان کشف شده است.

سردار شجاع در خصوص تردد غیرمجاز اتباع خارجی نیز، گفت: در مرزهای ما هیچگونه تردد غیرمجاز اتباع خارجی صورت نگرفته است و به شدت با آن برخورد خواهیم کرد و همچنین بیش از ۱۵ هزار نفر از اتباع غیر مجاز نیز از ابتدای امسال دستگیر شده‌اند.

وی در پایان افزود: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در استان ۱۵۶ هزار میلیارد ریال بوده است و انواع دارو، سوخت و دیگر اغلام قاچاق از دیگر کشفیات ما در مرزبانی خراسان رضوی بوده است که ۲۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=13274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.