به گزارش شرق‌نگار، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس آمار ثبت شده، تقریبا هر هفته یک سانحه در حوزه دامپزشکی در بخش دولتی به وقوع پیوسته است و این عدد، رقم بالایی برای آسیب های محیط های کاری است.

دکتر ناصر مرگان ازغدی افزود: بیشترین موارد آسیب دیدگی ناشی از ضرب خوردگی، حیوان گزیدگی، تزریق واکسن به دست همکار و در نهایت ابتلای به بیماری مشترک «تب مالت» یا «بروسلوز» بوده است که تمامی این موارد در محیط های غیراستاندارد و غیرمتعارف کاری نظیر؛ دامداری های سنتی، گاش ها و … رخ داده است.

وی افزود: شغل دامپزشکی به استناد حوادثی که در آن رخ می دهد و همچنین نامتعارف و غیرایمن بودن محیط های  کاری نظیر؛ دامداری ها، کشتارگاه ها، آزمایشگاه ها و… جزو مشاغل سخت است که متاسفانه هنوز در این رده محاسبه نشده است و کارکنان این سازمان در بخش های فنی، عملا از بهره مندی از مزایای مشاغل سخت محروم هستند که امیدواریم قانونگذار و مراجع ذیصلاح، هر چه سریع تر این موضوع را بررسی و به سرانجام مطلوب سوق دهند.

او یادآور شد؛ همین محیط های کاری و حوادثی که در آن رخ می دهد حاکی از آن است که این شغل یک شغل اداری نبوده و حیطه وظیفه مندی کارشناسان سازمان دامپزشکی در تامین سلامت دام و طیور و تامین سلامت غذا با چه مخاطراتی مواجه است که این مخاطرات وجه ممیزه مهم این سازمان با دیگر نهادهای دولتی است.

ازغدی تصریح کرد: کارکنان دامپزشکی با به مخاطره انداختن سلامت و جان خود، حافظ سلامت و بهداشت جامعه و تامین ایمنی و امنیت غذایی در سراسر کشور هستند.