0
معاون وزیر صمت عنوان کرد:

امید به آینده نقطه اشتراک ما خواهد بود/ حمایت از فرآیند کارآفرینی و تولید از وظایف دولت است

  • کد خبر : 10374
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
امید به آینده نقطه اشتراک ما خواهد بود/ حمایت از فرآیند کارآفرینی و تولید از وظایف دولت است
اولین اجلاس سراسری شایستگی‌های مدیران فردا با موضوع تجلیل از مدیران شایسته عرصه صنعت و تجارت برگزار شد.

به گزارش شرق‌نگار، اولین اجلاس سراسری « شایستگی های مدیران فردا » با رویکرد تجلیل از مدیران شایسته عرصه صنعت و تجارت توسط موسسه فرهنگی هنری عصر گفتمان و با حضور چندی از مدیران کشوری و اساتید دانشگاه‌ها و کارآفرینان برجسته در مرکز همایش‌های بین‌المللی کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به اینکه، نقطه اشتراک ما امید به آینده است، گفت: ما در اینجا جمع شدیم چون خودمان را مسئول در قبال مردم می‌دانیم.

وی اظهار داشت: تمام کسانی که رشد کردند مدیون متخصصان دانشگاهی و علمی و دیگر متخصصانی هستند که در شرایط تحریم و فشار اقتصادی، پشت آن‌ها بودند و این افراد نباید خودشان‌ را استثناء و بزرگ تر از بقیه ببینند.

برادران در خصوص توجه به مسئولیت‌های اجتماعی در صنعت نیز گفت: مدیران باید در کنار فعالیت‌های اقتصادی، نسبت به مسائل دیگر از جمله مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز توجه کرده و فعالیت ویژه‌ای انجام دهند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه یکی از بحث‌های جدی ما در حوزه صنعت، سرمایه‌گذاری‌های جدید خواهد بود اظهار داشت: باتوجه به کهنه‌شدن صنایع نساجی و حفظ اشتغال فعلی و با هدف رشد اقتصادی صفر، قرار بر این شد که صنایع تجهیز شود تا اشتغال نیز از چرخه نیافتد و همچنان حفظ شود.

برادران افزود: در مسیر تولید گام‌های خوبی برداشته شده به‌گونه‌ای که در حال حاضر در بیش از ۲۰ استان کشور کمبود کارگر وجود دارد و در کنار تولید نیز باید سعی شود به اخبار خوب پیشرفت در حوزه‌های مختلف نیز پرداخته شود.

وی یادآور شد: در اکثر حوزه‌های گوناگون از جمله صنایع غذایی، دارویی، حوزه نساجی و پوشاک و همچنین چاپ و بسیاری از حوزه‌های دیگر پیشرفت داشتیم و در ۱۹ برنامه مختلف به همراه دانشگاهیان و صاحب‌نظران، اتحادیه‌ها و دانشگاهیان جلساتی تشکیل دادیم و هم‌اندیشی صورت گرفت خوشبختانه به برنامه‌های عملیاتی خوبی نیز رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه مالکان و سرمایه‌گذاران باید اجازه دهند که جامعه مدیریتی تصمیم‌گیرندگان نهایی باشند، گفت: در نظام مدیریتی یکی از مشکلات ما این است که مالکان ما بر این باور هستند که چون سرمایه‌گذار و مالک هستند پس مدیریت را هم بلدند و این در حالی‌ست که در دنیا خودمدیریتی از بین رفته است.

وی در خصوص حمایت دولت از کارآفرینی نیز، اظهار داشت: دولت نباید در فرآیند کارآفرینی و تولید مداخله کند اما حمایت وظیفه اوست و ما نیز آن را وظیفه دولت میدانیم.

در ادامه، دکتر مهدی باغبان مدیرعامل هلدینگ عصر گفتمان نیز با اشاره به چالش‌های فراوانی که مدیران در سال‌های آینده با آن روبه‌رو هستند، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی ما، مدیران ناتوانی هستند که در سازمان‌ها وجود داشته و آن‌جا رو مدیریت می‌کنند.

وی با اشاره به توانمندسازی مدیران، گفت: ما برای مقابله با چالش‌های آینده باید بتوانیم خودمان را توانمند کنیم و تمام مدیران ما باید بتوانند و یاد بگیرند که تعادل و توازن بین چهار حوزه از زندگی را یاد بگیرند.

وی یادآور شد: اولین چالش مدیران، تعادل و توازن در کار است و بحث دوم آن نیز خانواده خواهد بود و بر اساس تحقیقات گسترده‌ای که صورت گرفته، مهمترین پشیمانی انسان‌ها در دنیای امروز، نپرداختن به خانواده و تشکیل خانواده ندادن خواهد بوده است.

دکتر باغبان افزود: مدیران ما باید بتوانند برای برقراری ارتباط با سایر سازمان‌ها، مهارت شبکه‌سازی را یاد گرفته و شبکه درستی را تشکیل دهد.

استاد دانشگاه تهران، گفت: زمان کیفی یعنی زمانی که فرد گذر زمان را متوجه نشده و آن به سرعت سپری می‌شود و از این رو مدیران باید در محیط کار خود به کارهای کیفی بپردازند تا بازدهی بهتری داشته باشند.

رئیس انجمن جوانان کارآفرین، خواب را یکی دیگر از مهمترین مهارت‌های مدیران عنوان کرد و اظهار داشت: امروزه شعار بدن سالم در خواب سالم به این معناست که خواب کافی و مناسب به این معناست که ما باید سیکل خواب مناسبی که معمولا در مدت۹۰ دقیقه اتفاق می‌افتد را رعایت کرده و درواقع خواب باید به نوعی باشد که وسط این سیکل بیدار نشده که این موضوع نیز بستگی به بد خوابیدن در شب نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه خواب مناسب شبانه همچنین نقش مهمی در طول روز دارد، گفت: خواب کافی در تصمیمات روزانه ما موثر است و طبق تحقیقات به عمل آمده، بیش از ۸۰ درصد از تصمیمات درست تصمیماتی است که در زمان مناسب در روز اتفاق می‌افتد.

وی در خصوص نقش ارتباطات در زندگی روزمره، یادآور شد: کیفیت زندگی ما با ارتباطات ما به وجود می‌آید و ارتباطات اثربخش ما در روز، کمک فراوانی به تصمیمات ما در طول روز خواهد داشت.

دکتر باغبان گفت: یکی از نکات مثبت و مهم دیگر مدیران موفق در سازمان‌ها، مهارت انعطاف پذیری با عقاید مختلف است.

وی گفت: توجه کردن نکته دیگری است که چه در سازمان‌ها توسط مدیران و چه خانواده باید به آن عمل شده و به تعبیری جدید، دنیای آینده دنیای توجه خواهد بود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=10374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.