0

جشنواره فیلم عمار منتخبین خود را شناخت

  • کد خبر : 10768
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۹:۵۴
جشنواره فیلم عمار منتخبین خود را شناخت
چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار اندیشه حوزه هنری به پایان رسید.

به گزارش شرق‌نگار، چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در حالی به کار خود به پایان داد که میهمانانی از کشورهای مختلف به این مراسم دعوت شده بودند.

در ابتدای مراسم سوژه فیلم مستند «آقای شورا»، سیدحسین حسینی آزاد به روی صحنه رفت و با بیان اینکه از روستای چناران شهرستان نیشابور آمده است، عنوان کرد: در زمان اولین دستور امام، مسئول شورای آن منطقه و پایگاه بسیج نیز بودم و فعالیت‌های این چنینی را دنبال می‌کردم.

وی با بیان اینکه این روستا ۱۷ شهید داده است، افزود: در زمان ما هم شرایط ازدواج برای جوانان سخت بود و در حال حاضر بدتر شده و متاسفانه باید بگویم که سن ازدواج دختران و پسران بسیار بالا و از ۳۵ سال هم گذشته و از مسئولان درخواست دارم برای حل این مشکل فکری کرده و شرایط ازدواج جوانان را فراهم کنند.

همچنین در این جشنواره و در بخش مستند، لوح افتخار این بخش به مستند «عیدوک» به کارگردانی امیر عسکری و اثر «هفت ‌سال اینجا» به کارگردانی سیدمصطفی سیدالحسینی رسید و فانوس این بخش نیز به اثر «آخرین زنگیِ زمانه» به کارگردانی مهرداد خاکی اهدا شد.

در بخش ملت قهرمان لوح افتخار بخش «ملت قهرمان» نیز به مستند «داستان بارانی» به کارگردانی حسین نژاد موسی اهدا شد.

در بخش آرمان روح‌الله نیز مستند «مکرون» به کارگردانی سجاد رضازاده برنده لوح افتخار و لوح افتخار دیگر این بخش نیز به مستند «فراخوان خونین» به کارگردانی حسین پالیزدار داده شد.

شایان ذکر است: هیئت داوران، جایزه دستاورد پژوهشی بخش «آرمان روح الله» را به اثر «گزارش کلارِنبِرگ» به پژوهشگری مهدی پورصفا اهدا کرد.

در این مراسم سفیر بولیوی و مهمانانی از کشور یمن نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=10768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.