3

اجرای نیت ۸۰ میلیاردی موقوفات در اربعین امسال

  • کد خبر : 8772
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
اجرای نیت ۸۰ میلیاردی موقوفات در اربعین امسال
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیش از ۸۰ میلیارد تومان در اربعین در مواکب هزینه شده که به صورت مستقیم با وقف و سازمان اوقاف مرتبط هستند.

به گزارش شرق‌نگار، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی بیان کرد: امسال در مراسم پیاده روی اربعین در مسیر نجف به کربلا از نزدیک شاهد ایثار، جهاد و تلاش مردمی و مواکب و نهادها هستیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سازمان اوقاف هر سال بر امکانات خدمت رسانی به زوار امام حسین (ع) افزوده، گفت: این سازمان امسال قریب ۳۵۰ موکب در داخل کشور، مرزها و داخل عراق با مجموعه خدمات فرهنگی، رفاهی، درمانی و موارد مورد نیاز زائر راه اندازی کرده است و به زوار ارائه خدمت می کنند.

وی افزود: در سامرا، کاظمن، نجف و کربلا و میان راه نجف به کربلا بیش از ۵۸ موکب وابسته مستقیم به اوقاف برپا شدند و سعی شده امسال برای سرمایش و رفاه زوار در محل استراحت آبسرد کن، دستگاه تولید یخ و طبخ غذا خدمت رسانی کنیم.

حجت الاسلام خاموشی تصریح کرد: در نجف با توجه به منابع موقوفاتی که موجود بود امسال تلاش شد آب صحن و نجف قدیم برای آب شرب مورد نیاز و شستشو تقویت شود و برای این منظور آبسردکن ها، سردخانه ها و بیش از ۸ یخ ساز پرتابل در نظر گرفته شد و در سال آتی برنامه ریزی برای برطرف شدن نقایص آن برای رسیدن به نقطه مطلوب خواهد شد.

وی با بیان اینکه آستان مقدس امام حسین(ع) خود را ملجا و پناه بقیه آستان های مقدس مطرح کرده است، گفت: جمیع امام زاده هایی که ظرفیت دارند درصدد هستیم با کمک های مردمی و منابع خود وارد این عرصه شوند.

رییس سازمان اوقاف بیان کرد: سازمان اوقاف خود را موظف می داند تا اجرای نیت واقفین در این زمینه را تقویت کند و خوشبختانه امسال اجرای نیت قویتری داشتیم و بیش از ۸۰ میلیارد تومان در اربعین در مواکب هزینه کردیم که به صورت مستقیم با وقف و سازمان اوقاف مرتبط هستند و خراسان رضوی هر سال در یکی از این موکب ها خدمت ارائه می دهد.

منبع: اوقاف خراسان

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=8772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.