6

موسسه همدم خانه ۴۰۰ دختر توانبخش بی سرپرست است

  • کد خبر : 8338
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
موسسه همدم خانه ۴۰۰ دختر توانبخش بی سرپرست است
مدیرعامل موسسه همدم گفت: این موسسه خانه ۴۰۰ دختر توانبخش بی‌سرپرست در استان می‌باشد.
به گزارش شرق‌نگار، زهرا حجت در نشست صمیمی اهالی رسانه با موسسه خیریه توانبخشی همدم، که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، گفت: روز خبرنگار روزی که پیمان قلم با جامعه بسته می‌شود. سال گذشته سال سختی برای ما بود، اما امسال آغاز خوبی را داشتیم. عید نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان را با بازدید آیت‌الله مروی، تولیت آستان قدس رضوی شروع کردیم.
وی با بیان اینکه؛ این دیدار پر برکت بود و از ثمرات آن هنوز هم همکاران و فرزندان بهره‌مند هستند، افزود: هر کاری که در این موسسه انجام می‌گیرد یک کار توانبخشی است، حتی کارهای هنری نیز در راستای اهداف توانبخشی خواهد بود. اینجا یک مرکز جامع توانبخشی است. کارگاه مختلف تجهیز شده تا فرزندان همدم توانمند شوند. بچه‌ها شاید دیرکاری داشته باشند اما بدرستی یاد می‌گیرند.
مدیرعامل موسسه همدم ادامه داد: برخی بچه‌ها مدارک فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی را گرفته‌اند. کارگاه‌های موسسه، کارگاه تولیدی است. خیلی از ارگان‌ها و موسسات می‌توانند کار به این کارگاه‌ها سفارش دهند و درآمد آنها برای همین افراد هزینه می‌شود. خوشحالیم که موسسه به سمت توانمندی بچه‌ها رفته است. توانمندسازی فقط مخصوص فرزندان آموزش پذیر نیست، حتی بچه‌های کم‌توان ذهنی عمیق نیز به سمت توانمندی می‌روند.
وی با تاکید بر اینکه؛ بزرگترین افتخار من این است که، بچه‌ها مرا مادر خطاب می‌کنند، اظهار کرد: هزینه نگهداری هر فرزند همدم ماهانه حداقل ۱۰ میلیون تومان است که سازمان بهزیستی یک سوم آن را تقبل می‌نماید. خوشحالیم که خیرین خوبی در کنار ما هستند. آنها نیازهای ما را سوال می‌کنند و در راستای تامین آن کمک می‌نمایند. شفافیت باعث شده است خیرین، خیر جدیدی را معرفی کنند. بالغ بر هزار خیر با ما همراهی می‌نمایند. برخی از آنها آنقدر بزرگ و بزرگوار هستند که بخش زیادی از درآمد و محصول خود را به موسسه تقدیم می‌کنند.
حجت با اشاره به اینکه این موسسه خانه ۴۰۰ دختر توانبخش بی‌سرپرست است، عنوان کرد: با توانبخشی، بچه‌ها موسسه را معرفی و مشارکت جذب می‌کنند. هرگز با ترحم دنبال حمایت از موسسه نیستیم. ما یک خانواده ۴۰۰ نفره هستیم، اگر فردی ترخیص شود از افرادی که در نوبت هستند جایگزین می‌گردند. ظرفیت ما همین ۴۰۰ نفر است، افراد متقاضی در نوبت داریم اما ظرفیت پذیرش نداریم.
لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=8338

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.