4
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد:

برنامه آموزشی ویژه کتاب با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

  • کد خبر : 7802
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
برنامه آموزشی ویژه کتاب با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری برنامه آموزشی ویژه کتاب با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در روستای پاوان مشهد خبر داد.
به گزارش شرق‌نگار، جلیل سروری افزود: رویکرد امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص بزرگداشت روز قلم، آن است که برنامه ها تنها معطوف به ۱۴ تیرماه به عنوان روز قلم نشود بلکه به کل هفته تسری یابد و همزمانی دهه امامت و ولایت با این روز نیز به غنای مراسم بزرگداشت “روز قلم” خواهد افزود.
وی به برنامه های هفته قلم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اشاره و اضافه کرد: از امروز تا پایان هفته برنامه های متنوعی به مناسبت هفته قلم طراحی شده است که همزمان با دهه امامت و ولایت در مشهد و برخی شهرستانهای دیگر استان برگزار می‌شود.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: محوری ترین برنامه این هفته قدردانی از پیشکسوتان اهل قلم در خراسان رضوی است که در این هفته ۹ نفر از آنان در شهرستانهای مشهد، چناران و تایباد به نمایندگی از سایر پیشکسوتان خراسان رضوی طی مراسمی تجلیل می‌شوند.
سروری افزود: روز دوشنبه هفته جاری نیز از ۱۵ نفر ارزیاب حوزه کتاب که کار ارزیابی محصولات فرهنگی، برای صدور مجوز نشر را در خراسان رضوی برعهده دارند تجلیل خواهد شد.
وی ادامه داد: برگزاری کارگاه ادبیات داستانی و شب شعر با حضور شاعران کشوری در تربت جام، حضور در منزل ۲ نفر از پیشکسوتان اهل قلم در مشهد و قدردانی از آنان، برگزاری شب شعر با محوریت عید غدیر و دهه امامت و ولایت در مشهد با عنوان “برهان آخر” و بزرگداشت شاعر فقید استان استاد برزگر، رونمایی از تازه های کتاب با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در مشهد از دیگر برنامه های هفته “قلم” در این استان است.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با همکاری شهرداری مشهد، تبلیغات محیطی و اکران های شهری در خصوص اهالی قلم و کتاب با موضوعات امام علی (ع) در سطح شهر برنامه ریزی شده است که به نمایش عمومی در می‌آید.
سروری افزود: برنامه آموزشی ویژه کتاب با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در روستای پاوان مشهد به عنوان روستای دوستدار کتاب در هفته جاری برگزار می‌شود که در آن دانش آموزان این روستا و روستاهای اطراف حضور می‌یابند.
وی اضافه کرد: همزمان با هفته “قلم” با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی پنج کتابخانه سیار استان خراسان رضوی در حاشیه شهر و نقاط روستایی اطراف مشهد برپا شده و کودکان و نوجوانان این روستاها در برنامه ای تحت عنوان “سفیران قلم” حضور می‌یابند.
وی افزود: نویسندگان و اهالی قلم تحت پوشش تشکلی تحت عنوان “انجمن ادبیات داستانی” مشهد سازماندهی شده اند و پارسال چهار هزار عنوان کتاب در استان خراسان رضوی با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده است.
منبع: ارشاد اسلامی خراسان
لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=7802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.