5
معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

شناسنامه‌دار شدن معلمان مدارس غیرانتفاعی

  • کد خبر : 7816
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
شناسنامه‌دار شدن معلمان مدارس غیرانتفاعی
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان در مدارس غیردولتی باید هویت و شناسنامه داشته باشند و اگر کارت صلاحیت نداشته باشند بعد از سه سال اجازه ورود به مدارس را نخواهند داشت.

به گزارش شرق‌نگار، احمد محمودزاده ظهر پنجشنبه در نشست خبری در مرکز رفاهی امام علی (ع) مشهد مقدس اظهارکرد: معلمان در مدارس غیردولتی باید هویت و شناسنامه داشته باشند. یکی از موضوعات کلیدی ما، بهسازی و ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان مدارس غیردولتی است.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها در سه سال آینده مجموعاً ۳۶۰ ساعت دوره آموزشی از طریق دانشگاه فرهنگیان و همکاری سازمان پژوهش آموزشی برگزار شده است.

وی گفت: معلمان شناسنامه‌دار خواهند شد و اگر کارت صلاحیت نداشته باشند بعد از سه سال اجازه ورود به مدارس را نخواهند داشت.

محمودزاده ادامه داد: از اواخر تیرماه سال جاری ۶۰ ساعت کلاس آ موزشی را برنامه ریزی کردیم. این طرح برای اولین بار اتفاق افتاده است و دوره‌ها به صورت حضوری و در بعضی نقاط تلفیقی خواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: رویکردهای تربیتی و فرهنگی را نیز از طریق معاونت تخصصی پرورشی پیگیر هستیم. ۴ برنامه جدی را با محوریت نماز با همکاری ستاد اقامه نماز خواهیم داشت که شامل جشن‌های تکلیف و گفتمان نماز است.

تاکنون در خراسان رضوی گزارشی مبنی بر شهریه خارج از عرف دریافت نکردیم

وی در خصوص ساماندهی شهریه مدارس غیرانتفاعی گفت‌: از سال گذشته بحث ساماندهی را شروع کردیم و یک بازه مشخص و مشترک برای شهریه در نظر گرفتیم. تاکنون در استان خراسان رضوی و شهر مشهد گزارشی مبنی بر شهریه خارج از عرف دریافت نکردیم. امیدواریم بتوانیم در سراسر کشور با مدیریت شهریه فعالیت‌های تعلیم و تربیت را هم مدیریت کنیم.

محمودزاده با اشاره به اینکه دو نوع نگاه در خصوص مدارس غیردولتی در کشور وجود دارد افزود: نخستین نگاه این است که مدارس غیردولتی به عدالت آموزشی و تربیتی کمک می‌کند، اما رویکرد دوم تاکید دارد که آموزش و پرورش باید رایگان باشد و این مدارس تبعیض اجتماعی را تقویت می‌کنند.

هوشمندسازی نیاز همه مدارس است

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در خصوص هوشمندسازی مدارس گفت: اگر تا دیروز بحث استفاده از فناوری‌های جدید اختیاری بود، امروز اجباری است. هوشمندسازی امروزه نیاز همه مدارس است و باید اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: اغلب مدارس غیرانتفاعی یعنی بیش از ۹۵ درصد آن‌ها از فناوری‌های جدید استفاده می‌کنند. هرچند تاکید ما بر آموزش حضوری است اما تفاهمی با وزارت ارتباطات برقرار کردیم تا روند استفاده از اینترنت و فناوری‌ها تسهیل شود و حتی اینترنت رایگان با اولویت مناطق محروم در اختیار مدارس و دانش‌آموزان قرار بگیرد.

کمبود کادر آموزشی در مدارس غیرانتفاعی نداریم

محمودزاده در خصوص ایمن نبودن ساختمان مدارس غیرانتفاعی گفت: اگر ساختمان مدرسه‌ای ناایمن باشد، اجازه فعالیت به آن نمی‌دهیم. سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ مدرسه و ۸۰۰ مؤسسه در این زمین تذکر دریافت کرده‌اند یا تعطیل شده‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در استان خراسان رضوی سقف شهریه ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و کف شهریه ۶ میلیون ۱۰۰ هزار تومان برآورد شده است. البته اگر مدرسه‌ای فعالیت کنکوری داشت می‌تواند ۱۵ درصد به سقف شهریه، آن هم فقط در پایه دوازدهم اضافه کند. این مسأله کاملاً اختیاری است و خانواده‌ها باید با آن موافقت کنند.

وی در خصوص حقوق و بیمه کارکنان مدارس غیرانتفاعی گفت: در برخی مدارس به معلمان اجحاف می‌شود که وزارتخانه پیگیر آن است. حتی مدارسی هستند که حقوق معلمان را پرداخت نمی‌کنند. بخشی از این موضوع به دلیل عدم حمایت قانون و بخشی از آن به دلیل کم‌لطفی مؤسسات غیردولتی است.

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=7816

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.