3
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی عنوان کرد:

تاکید بر لزوم نظارت بر برق‌کشی در ساختمان‌ها

  • کد خبر : 11109
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱:۳۷
تاکید بر لزوم نظارت بر برق‌کشی در ساختمان‌ها
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی عنوان کرد: مقررات ملی ساختمان به‌ویژه مبحث ۲۲ آن که مانع از بروز حریق در ساختمان می‌شود، لازم الاجراست اما به‌طور کامل اجرایی نمی‌شود.

به گزارش شرق‌نگار، حسین بشیر در همایش «الزام اجرای تست های الکتریکال» که در دانشگاه خیام مشهد برگزار شد، گفت: یکی از عناصر حیاتی در هر ساختمان و صنعت تاسیسات برقی  خواهد بود و تست و بازرسی از تاسیسات برقی (تست الکتریکال) جهت اطمینان از عملکرد صحیح و ایمنی سیستم‌های برقی استفاده خواهد شد.

وی گفت: اهمیت تست و بازرسی از تاسیسات برقی بسیار زیاد است، به‌طوری که می‌تواند به شناسایی مشکلات و خطرات محتمل در سیستم برقی بویژه ساختمان کمک کرده و از وقوع حوادث جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه، رشته مهندسی برق بعد از رشته‌های مهندسی عمران و معماری، بیشترین اشتغال را در رشته‌های مهندسی در استان و کشور دارد، اظهار داشت: با اینکه تعرفه خدمات مهندسی سال به سال افزایش پیدا می‌کند و وضعیت تعرفه‌ها در خراسان رضوی از سایر استان‌ها بهتر شده، اما همچنان در کل تعرفه‌های خدمات مهندسی از یک بنگاه دار املاک، کمتر است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با تاکید بر لزوم نظارت بر برق کشی ساختمان ها گفت: مقررات ملی ساختمان بویژه مبحث ۲۲ آن که مانع از بروز حریق در ساختمان می‌شود، لازم الاجراست اما هنوز بطور کامل اجرایی نمی‌شود.

در ادامه، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این همایش تولید کیفی را یک الزام برای جامعه دانست و گفت: در برخی از حوزه های کالایی با وجود استراتژیک بودن آن کالا، تولیدات زیرپله ای و فاقد کیفیت لازم وجود دارد که این نوع تولیدات در بخش ساختمان بیشتر از بخش‌های دیگر است.

فیروز ابراهیمی اظهار کرد: آسیب‌های جدی در حوزه ساختمان در نقاط مختلف کشور شکل گرفته که دلایل آن عدم استفاده از تجهیزات و مصالح نامناسب یا نظارت‌های ناکافی بر روند ساختمان سازی بوده است.

وی یکی از کلیدی ترین بخش‌ها در حوزه ساختمان را تجهیزات برقی آن دانست و گفت: با وجود اینکه نظارت‌ها بر این بخش جایگاه قانونی نیز دارد اما دقت و همت لازم برای اجرای آن نیست، اخیرا شاهد آتش سوزی بیمارستان گاندی در تهران بودیم که علت آن از اشکالات در برق ساختمان نشات گرفته بود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: واحدهای تولید توانمندی در حوزه سیم و کابل و تجهیزات برق در استان وجود دارد اما به همان نسبت واحدهای زیرپله ای نیز کالاهای تقلبی با جعل برندهای نام آشنا، نیز فعالیت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=11109

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.