1
آبی‌های جاده مخصوص برنامه ریزی کردند:

پشیمانی زودهنگام ایران‌خودرو از تولید این ۲ محصول/ زلزله در خانواده تارا

  • کد خبر : 11646
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴
پشیمانی زودهنگام ایران‌خودرو از تولید این ۲ محصول/ زلزله در خانواده تارا
خانواده تارا، محصول جدید ایران خودرو خیلی زودتر از آنچه پیش بینی می شد موج تغییرات را به خود دید.

به گزارش شرق نگار، ایران خودرو در پایان بهمن ۱۴۰۲ به نسبت مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد تولید بیش از ۹۰ درصدی در تولید خانواده تارا بود. آبی‌های جاده مخصوص در پایان دومین ماه از زمستان سال گذشته در مجموع تولید بیش از ۴۴ هزار و ۸۵۰ دستگاه انواع تارا را در خطوط تولید خود نهایی کرد. این خودروساز در بازه زمانی مشابه در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه تارا تولید کرده بود. بنابراین به زبان عدد شاهد رشد تولید حدود ۲۱ هزار و ۳۰۰ دستگاهی هستیم.

ابی های جاده مخصوص در با توجه به ثبت رشد تولید همین مسیر را نیز در فروش خانواده تارا ادامه دادند. بررسی های اطلاعات منتشر شده نشان می دهد این خودروساز در سایت کدال سازمان بورس نشان می دهد ایران خودرویی ها تا پایان یازدهمین ماه از سال ۱۴۰۲ در مجموع حول و حوش ۴۴ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع تارا را برای متقاضیان خود فاکتور کردند. این خودروساز در مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ حوالی ۲۲ هزارد دستگاه تارا فروخته بود. بنابراین شاهد افزایش تیراژ نزدیک به ۲۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال پیش از آن هستیم.

ایران خودرویی ها از سال ۹۹ تولید دو عضو خانواده تارا یعنی تارا V1 (تارا با گیربکس دستی) و تارا V2 (تارا با گیربکس اتوماتیک) را آغاز کردند اما مدیران این خودروساز خیلی زود یعنی در نیمه سال ۱۴۰۲ تصمیم گرفتند تولید دو مدل تارا را متوقف کرده و با اضافه کردن آپشن هایی تارا V1 پلاس با گیربکس ۶ سرعته دستی و همچنین تارا V4 LX با گیربکس اتوماتیک را جایگزین دو محصول پیشین کنند.

خروج دو مدل اولیه تارا در خطوط تولید ایران خودرویی را می تواند سریع ترین تغییر در سبد محصولاتی یک خانواده خودرویی ایران خودرویی ها  دانست.

خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در حالی از تولید دو مدل اولیه تارا خیلی زود پشیمان شدند که در پایان بهمن سال ۱۴۰۲ به نسبت بازه زمانی مشابه در سال ۱۴۰۱ به طور میانگین شاهد افزایش قیمت حدود ۲۴ درصدی در این خانواده خودرویی بودند. ایران خودرویی ها در سال ۱۴۰۲ به طور میانگین هر دستگاه تارا را با قیمتی حول و حوش ۳۹۰ میلیون تومان فاکتور می کردند. اما این خودروساز در سال ۱۴۰۱ به طور میانگین هر دستگاه تارا را حوالی ۳۱۴میلیون تومان فکتور کردند. بنابراین این خودروساز در سال گذشته به نسبت مدت مشابه سال پیش از آن به طور میانگین هر دستگاه تارا را حدود ۷۵ میلیون تومان گران تر فاکتور کردند.

البته فراموش نکنیم بخشی از تغییرات این جاده شده روی دو عضو خانواده تارا به دلیل ارتقای استانداردهای خودرویی است.

ایران خودرویی ها امیدوارند بتوانند با تولید انبوه دو عضو جدید خانواده تارا سر و سامانی به وضعیت مالی خود داده و در تولید این خانواده خودرویی سود را در صورت های مالی خود درج کنند.

به نظر می رسد با توجه به تعییرات ایجاد شده روی دو عضو خانواده تارا مدیران ایران خودرو حساب ویژه ای روی محصولات تازه خود باز کرده اند. باید منتظر ماند و دید در سال جاری بازار چه استقبالی از محصولات تازه ایران خودرو می کند.

منبع: اقتصادنیوز

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=11646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.