2
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد:

تامین ۹۰ درصدی تولیدات کودهای یارانه‌ای در بخش تولیدات داخلی

  • کد خبر : 6608
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
تامین ۹۰ درصدی تولیدات کودهای یارانه‌ای در بخش تولیدات داخلی
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: انتقال دانش و اطلاعات تولیدکنندگان کشور به شبکه کارگزاران برای انتقال به بهره‌برداران بخش کشاورزی و بهره‌وری اقتصاد کشاورزی، یکی از اهداف اصلی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خواهد بود.

شرق‌نگار: حسین عطائی سلامی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: در بحث خودکفایی کود، شرکت خدمت حمایتی به عنوان مجری طرح بوده و این مورد انگیزه‌ای برای تولیدکنندگان داخلی نیز به‌شمار خواهد رفت.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر، ۹۰ درصد تولیدات کودهای یارانه‌ای در بخش تولیدات داخلی تامین شده و تنها ۱۰ درصد از تولیدات به‌صورت وارداتی می‌باشد.

وی همچنین افزود: همایش سبد کودی خراسان رضوی، دومین همایش در استان خراسان بوده و در سطح کشور نیز سی‌وهفتمین همایش کشوری نیز  برگزار شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی، گفت: سهیمه کودهای ازته ابلاغ شده از ابتدای سال جاری به استان ۱۷۶ هزار تن، کودهای فسفاته ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن و کودهای پتاسه نیز ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن بوده است.

عطائی سلامی با اشاره به اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی از طریق اجرای این برنامه‌ها سبد کودی خود را معرفی می‌کند، افزود: این همایش‌ برای سطح ارتقاء کارگزاران و انتقال این دانش به تولیدکنندگان در استان برگزار شده است.

وی همچنین گفت: ۲۳ شرکت تولیدکننده کود در خراسان رضوی وجود دارند که از میان آن‌ها ۹ شرکت نسبت به امضای تفاهم‌نامه با شرکت خدمات حمایتی اقدام کرده‌اند و این شرکت‌ها زیرمجموعه انجمن تولیدکنندگان کود استان نیز می‌باشند.

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=6608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.