4

لزوم توجه هرچه بهتر مسئولین میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی به خانه‌های تاریخی

  • کد خبر : 8222
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴
لزوم توجه هرچه بهتر مسئولین میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی به خانه‌های تاریخی
فعالان و علاقه‌مندان حوزه گردشگری و آثار باستانی بر لزوم توجه هرچه بهتر مسئولین میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی بر خانه‌های تاریخی همچون گذشته تاکید کردند.

شرق‌نگار: منزل حسن‌زاده یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در مشهد است که قدمت آن مربوط به پهلوی اول میباشد و در تاریخ ۱۳۸۴/۰۵/۲۵ به شماره ثبت ۱۳۳۶۸ در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده و بازدید میدانی خبرنگار شرق‌نگار از محل خانه تاریخی حسن‌زاده مشهد واقع در خیابان سراب ۱۰، شدت تخریب این بنای تاریخی که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد افزایش چشمگیری یافته است.

 

 

بر اساس مشاهدات عینی و گفتگو با فعالان و علاقه‌مندان این حوزه و متولی این خانه ملیحه اسلام خراسانی، آثار مشخصی از تخریب قسمت‌هایی از سقف و دیواره‌های این بنای ثبت‌شده در فهرست آثار ملی ایران در طبقات بالا و زیرین به‌وضوح دیده می‌شود که نیازمند رسیدگی هرچه سریعتر به این موضوع را دارد.

 

 

با توجه به اینکه این بنای تاریخی که تاریخچه شهر مشهد محسوب می‌شود در فهرست آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده و جزو بناهای بسیار با ارزش شهر مشهد و استان خراسان و ایران بوده، توجه هرچه بیشتر مسئولین استانی را طلب کرده تا این تاریخ زنده شهر به یکباره نابود نشود.

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=8222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.