5

جمع آوری اطلاعات ترافیکی معابر شهر با استفاده از پهباد

  • کد خبر : 8176
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
جمع آوری اطلاعات ترافیکی معابر شهر با استفاده از پهباد
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از شبیه سازی ترافیکی معابر و تقاطع های سطح شهر با استفاده از تصاویر ثبت شده توسط پهباد خبر داد.

به گزارش شرق‌نگار، “علی سمیعی” با اعلام این خبر گفت: روان سازی ترافیک در معابر و تقاطع های سطح شهر نیازمند انجام فرآیندهای علمی، فنی و جمع آوری اطلاعات عرضه و تقاضای سفر در محدوده تقاطع، بعنوان جزئی از نیازمندی های اولیه انجام مطالعه می باشد.
وی تاکید کرد: جمع آوری اطلاعات احجام ترافیک و تمایلات بازوهای حرکتی تقاطعات نیازمند صرف زمان و هزینه زیادی بوده که پیش از این توسط نیروی انسانی انجام می شده است که در حال حاضر به واسطه استفاده از تکنولوژی های نوین، این فرآیند تسریع و تسهیل گردیده است.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: در این راستا با استفاده از پهبادهای سبک، اقدام به مستندسازی و جمع آوری اطلاعات ترافیکی شامل تعداد و نحوه حرکت خودروها و … در دو تقاطع شهید فهمیده و خیام (میدان سپاد) با هدف رفع گره های ترافیکی این محدوده ها کرده ایم؛ که موجب ارتقاء سطح کیفی نتایج، تسریع در انجام عملیات آماربرداری، کاهش هزینه ها و از همه مهمتر امکان پوشش سطح وسیعی از ورودی ها و خروجی های معابر و تقاطع ها با زاویه دید ماهواره ای شده است.

منبع: سازمان حمل و نقل و ترافیک مشهد

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=8176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.