1

برگزاری نخستین اجلاس ملی خیرین هیاتهای مذهبی در مشهد

  • کد خبر : 9848
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
برگزاری نخستین اجلاس ملی خیرین هیاتهای مذهبی در مشهد
نخستین اجلاس ملی خیرین هیاتهای مذهبی با حضور جمعی از مداحان، پیشکسوتان و مسئولان هیاتهای مذهبی کشور و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مشهد برگزار شد.

به گزارش شرق‌نگار، اولین اجلاس ملی خیرین هیأت‌های کشور با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، احمد واعظی مداح پیشکسوت، منصور ارضی پیرغلام اهل‌بیت (ع)، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و جمع پرشور پیرغلامان، مداحان پیشکسوت و خیرین هیأت‌های مذهبی سراسر کشور، ظهر پنجشنبه به میزبانی تالار همایش‌های هتل مدینه‎الرضا (ع) مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام داود صالحی عضو شورای مرکزی مجمع خیرین هیأت در ابتدای این مراسم گفت: امر اصلی رهبر معظم انقلاب برای تشکیل مجمع پیرغلامان اهل‌بیت (ع)، نهادینه شدن خدمت به هیأت است و ارکان هیأت مذهبی نیز توسعه پیدا کند.

وی گفت: تاکنون در ۲۸ استان کشور جلسات توجیهی برگزار شده است و بیش از ۱۱۰۰ نفر در سراسر کشور ذیل مجمع خیرین هیأت فعالیت می‌کنند. در این رویداد نیز ۲۵۰ خیر نام‌آور متشکل از ۲۰۰ فعال از سراسر کشور و ۵۰ خیر از مشهد حضور دارند.

در ادامه نیز مداح پیشکسوت منصور ارضی، گفت: همه آن‌هایی که با نیات خیر به دنبال کمک به هیأت‌ها هستند، بدانند که هیأت حضرت سیدالشهدا (ع) کانون اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی بر آحاد جامعه است و نقطه بلوغ خیرخواهی در هیأت با کارکردهای اجتماعی متجلی خواهد شد.

وی افزود: اصل حرف ما این است که باید دستورالعمل هیأت مدیره مجمع خیرین هیأت، عملکرد فرا استانی داشته باشد؛ به این معنا که اگر یک هیأت در یک استان به اوج شکوفایی و بلوغ رسید، به گونه‌ای هدایت شود که بتواند از هیأت استان‌های دیگر نیز دست‎گیری کند.

در ادامه، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز با بیان این نکته که عنایت اهل بیت(ع) محدود به جغرافیا و مذهب هم نیست. گفت: معرفت ولایت اهل‌بیت(ع) موضوعی است که خداوند عالم به دل‎های آماده و فطرت‎های پاک عنایت می‌کند.

وی افزود: مرکز نیکوکاری ویژه‌ای ذیل فعالیت بنیاد دعبل خزاعی سازمان تبلیغات شکل گرفته تا حتی کسانی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هم نیستند، بتوانند از حمایت‌های متمرکز و هدفمند برخوردار شوند.

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=9848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.