4
به همت مجتمع رسانه‌ای ساختمان

برگزاری دومین اجلاس سازندگان و طراحان مشـهد

  • کد خبر : 8662
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۵۹
برگزاری دومین اجلاس سازندگان و طراحان مشـهد
دومین اجلاس سازندگان و طراحان مشهد ۸ و ۹ شهریور ماه 1402 در مرکز همایش‌های برج مشهد با همت مجتمع رسانه‌ای ساختمان (صما) برگزار می‌شود.

به گزارش شرق‌نگار، این اجلاس شامل سخنرانی و ارائه۲۰ پروژه شاخص با حضور معماران و سازندگان مطرح، پنل آسیب شناسی و هویت در معماری شهرسازی مشهد، کارگاه های آموزشی تا نمایشگاه محصولات ساختمانی و نمایشگاه مقیاس آثار ۱۰۰پروژه ۱۰۰ معمار از معماران معاصر ایران .
برنامه روز اول اجلاس ساعت نه صبح با سخنرانی مدیران شهری، سازندگان برتر کشور آغاز خواهد شد و در ادامه پنل نهضت ملی سازندگان مسکن بخش خصوصی با محوریت ساخت و ساز تمدن ساز برگزار می شود.
همچنین در پنل حکمران شهری در قرن ۲۱ بخش بعدی برنامه روز اول است، پنل‌های «مصادیق ارزش افزوده در پروژه‌ها» از دیگر برنامه‌های این اجلاس است که توسط معماران و سازندگان پروژه‌های شاخص ارائه می‌شود، برنامه روز اول ساعت ۲۱ به پایان می‌رسد.
همچنین کمپین ملی اصلاح و تسریع فرآیند صدور مجوزهای ساختمانی با هدف تسریع و تسهیل فرآیندهای اداری مرتبط با صدور مجوز‌های ساختمانی از جمله پروانه، عدم خلاف و پایانکار بهره‌برداری و همچنین صدور سند تک‌برگ در روز اول با حضور سازندگان برتر و مدیران شهری رونمایی می شود. هدف این کمپین تسریع فرایند ساخت و ساز و حمایت از سازندگان و مصرف کنندگان مسکن است. صنعت ساختمان با بروکراسی پیچیده، نظام اداری کُند و فقدان امکانات به‌روز، همچنان به پیش می‌رود. برای همین، نیاز به تغییرات اساسی در این زمینه آشکار است
روز دوم از ساعت ۹ و ۳۰ آغاز می شود. و تا ۹ شب نیز ادامه دارد. در این روز نیز ارائه مصادیق ارزش افزوده در پروژه های مختلف، سخنرانی معماران و همچنین کارگاه از خشت تا آجر در روز دوم برای علاقه مندان برگزار می شود.
از دیگر برنامه های دومین اجلاس سازندگان و معماران برگزاری نمایشگاه مقیاس از یک قاشق تا یک شهر با کیوریتوری محمدغفاری و با حضور ۱۰۰ پروژه از ۱۰۰ معمار معاصر ایرانی است. همچنین نمایشگاه آخرین محصولات و تکنولوژی های صنعت ساختمان طی دو روز برگزاری اجلاس، برپاست.
مجتمع رسانه‌ای ساختمان (صما)، با مدیرعاملی سعید ظریف یکی از برجسته‌ترین موسسات رسانه‌ای کشور با بیش از ۱۷ سال در زمینه صنعت ساختمان است که نشریه ساختمان و سایت خبری صما از تولیدات این مجموعه است. یکی از اهداف صما ارتقاء و توسعه فرهنگ ساخت و ساز در ایران است.
صما همچنین با برگزاری برنامه‌های متنوعی مانند نمایشگاه و همایش ساختمان پایدار، نمایشگاه و همایش نما، اجلاس‌های سازندگان و طراحان در کلان شهرهای مختلف ایران و برگزاری کمپین‌های ملی نما، ساختمان پایدار و ایمن، در جهت توسعه فرهنگ ساخت‌وساز در ایران فعالیت کرده است. همچنین، ظریف در سال‌های گذشته، هفت سال متوالی، جشنواره انتخاب چهره‌ی سال صنعت ساختمان را برگزار کرده است.
فعالیت‌های ظریف، فراتر از حدود ایران می‌رود و او با انتشار مجله ExpoPulse در کشورهای حوزه GCC، سعی دارد نام ایران را در صنعت ساختمان جهانی گسترش ‌دهد. طرح‌های او برای سال ۱۴۰۲ شامل برگزاری اجلاس‌های سازندگان و طراحان در شهرهای بزرگ ایران مانند تهران، مشهد، شیراز، تبریز و اصفهان است که این اجلاس‌ها با هدف بررسی و تامل بیشتر درباره ساخت‌وساز تمدن‌ساز برگزار می‌شوند.

منبع: صما

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=8662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.