0

واکنش مجلس به ادعای رائفی پور در صداوسیما/ قالیباف: دادستان ورود کند

  • کد خبر : 10786
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
واکنش مجلس به ادعای رائفی پور در صداوسیما/ قالیباف: دادستان ورود کند
رییس مجلس در واکنش به ادعای رائفی پور گفت دادستان به عنوان مدعی‌العموم باید این موضوع را پیگیری کند.

به گزارش شرق‌نگار، علی اکبر رائفی پور، فعال فضای مجازی، در ۲۹ دی ماه در برنامه زنده شبکه افق صداوسیما بر فساد نمایندگان مجلس حتی در مجلس فعلی تاکید کرد و مدعی شد: «رییس فراکسیون مقابله با فساد داشتیم که طی یک تماس تلفنی با جایی که باید در آن تحقیق و تفحص کند، در عوض عدم تحقیقاتش، خواستار مبلغ دو میلیاردی شده است… ما در همین مجلس کنونی نمایند‌ای داریم که  ۱۴۰ سکه گرفته و برای مجلس بعد نیز تایید صلاحیت شده است که نام نمی‌برم چه کسی است.»

مجلس به اظهارات رائفی‌پور واکنش نشان داد

در جلسه علنی امروز (۱ بهمن) مجلس شورای اسلامی محمدرضا صباغیان در تذکری شفاهی بیان کرد: اخیرا فردی که خود را همه‌چیزدان می‌داند و در خصوص همه‌ چیز نظر می‌دهد صحبتی را علیه نمایندگان در صداوسیما مطرح کرده است. این صحبت‌ها به بهانه شفافیت مطرح شده است. بنده خودم موافق شفافیت بوده و آرای خود را به صورت شفاف اعلام می‌کنم.

نماینده مهریز و بافق ادامه داد: این فرد در برنامه صداوسیما گفته است که یکی از نمایندگان برای آنکه درخواست یک تحقیق و تفحص را پس بگیرد سکه دریافت کرده است. از نگاه بنده شورای نگهبان را هم با این موضوع زیرسوال برده است.

صباغیان در ادامه با بیان اینکه از نظر بنده دادستانی باید به این موضوع ورود کند و موضوع شفاف و روشن شود، اظهار کرد: نمی‌شود هرازچند گاهی مجلس شورای اسلامی را اینگونه مورد هجمه قرار داد. باید از کلیات مجلس دفاع کرد. در برنامه زنده صداوسیما این اتهام به مجلس شورای اسلامی زده شده و جایز نیست که مجلس سکوت کند. اگر کسی تخلف کرده باید اعلام شود اگر باز هم تخلفی صورت نگرفته باید با گوینده این اتهام برخورد شود. نمی‌توان به بهانه شفافیت این حرف را زد.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این فرد خودش اگر مدافع شفافیت است اعلام کند که در جلسات و سخنرانی‌های خود چه مبالغی دریافت می‌کند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر صباغیان بیان کرد: در این شرایط حساس قانون انتخابات در خصوص این موضوعات نیز موارد لازم را پیش‌بینی کرده است تا از این اختلافات جلوگیری کند. قوه قضاییه نیز مسئولیت دارد و حتما کسانی که شائبه‌ای درست می‌کنند باید پاسخگو باشند. موضوعی که آقای صباغیان اشاره کردند در یک برنامه زنده گفته شده است و این حرف زده شده و نوعی مطرح شده که شورای نگهبان نیز مطلع بوده و آن را تایید کرده است.

رییس مجلس در ادامه تاکید کرد: دادستان به عنوان مدعی‌العموم باید این موضوع را پیگیری کند اگر واقعا حرفی که زده شده اتفاق افتاده فردی که سکه گرفته است نه صلاحیت حضور در این مجلس را دارد و نه صلاحیت حضور در مجلس آینده. اگر این حرف صحت ندارد باید با فردی که این موضوع را مطرح کرده است برخورد شود.

منبع: اکوایران

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=10786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.