4

وارثان ثروت پریگوژین چه کسانی هستند؟

  • کد خبر : 8763
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
وارثان ثروت پریگوژین چه کسانی هستند؟
خانواده یوگنی پریگوژین بر سر ۱ میلیارد پوند او وارد نزاع شده اند، زیرا دارایی‌های او بین اقوامش تقسیم می‌شود.
شرق‌نگار به نقل از خبرآنلاین: به نظر می رسد خانواده رئیس سابق واگنر بر سر دارایی هایش حتی قبل از سقوط جت شخصی و کشته شدن او وارد نزاع شده اند.
به گفته یک منبع روسی بستگان پریگوژین شروع به تقسیم دارایی های او کرده اند. به نوشته این منبع، خانواده او حتی قبل از مرگ او در حال انتقال دارایی هایش بودند.
قایق تفریحی
قایق تفریحی پریگوژین با نام سنت ویتامین

چند روز قبل از سقوط هواپیما، تغییرات ساختاری در هشت شرکت از سودآورترین شرکت های پریگوژین ایجاد شد. تغییراتی نیز در یک شرکت تحت کنترل پسرش پاول انجام شد. این شرکت همچنین به دلایل مالیاتی یک نهاد مستقل ایجاد کرد.

جت خصوصی هاوکر
رئیس واگنر همچنین صاحب یک جت خصوصی هاوکر بود

این کانال همچنین فاش کرد که مادرش ویولتا اطلاعات مربوط به خود را در دفاتر ثبت دولتی مخفی کرده است.

در همین حال، مشخص است که بیوه پریگوژین به عنوان مالک دو شرکت بزرگ او برکنار شد و یکی از شرکای تجاری قدیمی او، دیمیتری کوشارا، جایگزین او شد.

لینکلن کانتیننتال کلاسیک پریگوژین
لینکلن کانتیننتال کلاسیک پریگوژین

پریگوژین پیشرفت سریع خود را پس از افتتاح یک فروشگاه رفاهی و در نهایت یک رستوران زنجیره ای آغاز کرد. در سال ۱۹۹۶، او یک رستوران بسیار موفق را اداره می کرد که یک روز سرنوشت ساز پوتین در آن غذا می خورد و لقب «آشپز پوتین» را به دست آورد.

شمش های طلا که از مقر گروه واگنر در سن پترزبورگ کشف و ضبط شد
شمش های طلا که از مقر گروه واگنر در سن پترزبورگ کشف و ضبط شد

بلافاصله پس از ملاقات با رئیس جمهور پوتین در سال ۲۰۰۱، شرکت پذیرایی پریگوژین شروع به دریافت قراردادهای دولتی سودآور برای تغذیه مدارس و ارتش روسیه کرد. یکی از مزایای نزدیکی او به پوتین ثروت یک میلیارد روبلی است که کسب کرده بود.

ولادیمیر پوتین مهمانان خارجی خود از جمله جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهوری پیشین‌ آمریکا را به یکی از رستوران‌های یوگنی پریگوژین می‌برد.

پول نقد
پولهای نقدی که از دفاتر واگنر کشف و ضبط شد

آمریکا یوگنی پریگوژین را به دلیل حمایت مالی از شبکه‌ای از ترول‌های اینترنتی (اوباش مجازی) و دخالت در انتخابات سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ میلادی در ایالات متحده تحریم کرده بود.

همانطور که ثروت او جمع می شد، سبک زندگی اش نیز مجلل شد. یک قایق بادبانی ۱۲۱ فوتی به نام سنت ویتامین خرید و ملکی به ارزش ۱۰۵ میلیون پوند خریداری کرد.

پریگوژین ثروت زیادی را صرف خرید جت های شخصی، قایق های تفریحی و اتومبیل های برقی کرده که یک دهه از عمر آن ها می گذرد. همچنین معروف است که پریگوژین از طریق قراردادهای دولتی و منابع طبیعی پول خود را به دست آورده است.

مشخص است که گروه واگنر الماس، طلا، نفت و گاز کشورهایی را که در آن فعالیت می‌کنند غارت می‌کند. این سبب شده تا ثروت رئیس سابق واگنر تا ۲ میلیارد پوند هم تخمین زده شود. در یورش به مقر گروه واگنر در سن پترزبورگ ۳۸ میلیون پوند پول نقد و سایر ارزهای خارجی به همراه انبارهای شمش طلا و گذرنامه های جعلی از جنگ سالار کشف شد.

یوگنی پریگوژین ۶۲ ساله، روز چهارشنبه ۲۳ اوت در حادثه سقوط یک فروند جت خصوصی در روسیه کشته شد و از او به عنوان بنیانگذار گروه واگنر یاد می‌شد. او از الیگارش‌های روس و نزدیک به حلقه قدرت در مسکو بود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=8763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.