5

همراهی اداره کل امور مالیاتی با بخش خصوصی استان خراسان رضوی ضرورت دارد

  • کد خبر : 9163
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
مراسم تکریم و معارفه احمدرضا مدبرنیا و شاکررضا مریدی، مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش شرق‌نگار؛ این مراسم با حضور رضا خواجه نایینی، معاون وزیر اقتصاد و دارایی، امین سلیمان پور، معاون امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی، حسین فردوسی، معاون سازمان امور مالیاتی کشور، امیررضا رجبی، مدیرکل سازمان صمت، فیروز ابراهیمی، رییس خانه صمت، برگزار شد.

احمدرضا مدبرنیا، مدیرکل سابق امورمالیاتی استان گفت: خوشحالم از اینکه سه سال در خدمت استان خراسان رضوی بودم و درآمد استان را تامین کردم. این خدمت به مدد همراهی همکاران و سایر دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی اتفاق افتاد.

حسین فردوسی، معاون توسعه سازمان امور مالیاتی کشور، نیز در این جلسه افزود: آقای مدبرنیا در این استان عملکرد خوبی داشتند و آقای مریدی هم با توجه به سوابقی موفقی که در استان هرمزگان و فارس داشته می‌تواند مسیر آقای مدبرنیا را ادامه داده و بهبود بخشد.

ضرورت برقراری ارتباط خوب و کارا میان حوزه های مختلف اقتصادی استان

رضا خواجه نایینی، معاون وزیر اقتصاد و دارایی نیز در این مراسم بابیان اینکه حوزه مدیرکل امور مالیاتی، بسیار حوزه مهمی در استان خراسان رضوی است و آقای مریدی، ارتباط چند بخش را باید مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی توانمند، چه به لحاظ تشکلی، با حضور اتاق بازرگانی و خانه صمت توانمند، و چه به لحاظ تعدد واحدها، (بیش از پنج هزار واحد صنعتی) و بیش از پنجاه درصد واحد‌های اقامتی، هجده نماینده مجلس، آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه و دستگاه های نظارتی، مهمترین حوزه هایی هستند که برای بهبود عملکرد، باید ارتباط خوب و کارا بین این بخش ها ادامه پیدا کند.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: آقای مدبرنیا در این موارد عملکرد مطلوبی داشتند و آقای مریدی هم باید همین مسیر را تقویت کنند.

تکریم مودیان اولویت سازمان امور مالیاتی 

حسین فردوسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور نیز با بیان اینکه اهمیت نقش مالیات در بودجه کشور وظیفه ما را بسیار سنگین تر کرده است گفت: تکریم مودیان از اولویت های سازمان در این مسیر است و فرایندها و استفاده از تکنولوژی باید به روز شوند.

وی افزود: آقای مدبرنیا عملکرد خوبی داشتند و نیاز به تعریف ندارند. برای انتخاب جانشین ایشان، کار سختی داشتیم و با بررسی های زیاد در نهایت به آقای مریدی رسیدیم که برای هر دو نفر آرزوی توفیق دارم.

وصول مالیات، باید هوشمند باشد تا اجحافی صورت نگیرد

شاکررضا مریدی، مدیرکل جدید امور مالیاتی استان در این مراسم گفت: تشکر میکنم از مدعوین محترم و مهمانان ویژه که در این مراسم حضور دارند. عملکرد آقای مدبرنیا در خراسان رضوی قابل تقدیر بوده و از ایشان هم تشکر می‌کنم.

وی افزود: دشمنان این کشور فشار ویژه ای بر روی اقتصاد کشور دارند و به همین دلیل نقش اداره امور داری نقش مهمی در این شرایط است.

مریدی با بیان اینکه مالیات، پیشانی توسعه است تاکید کرد: در این اوضاع باید بتوانیم در کنار هم در اخذ مالیات به شرایط بهتری برسیم. علاوه بر حمایت از بخش تولید و سرمایه‌گذاری، وصول مالیات هم باید بصورت هوشمند اتفاق بیفتد تا اجحافی در حق کسی صورت نگیرد.

مدیرکل جدید امور مالیاتی استان  با اشاره به اینکه اهمیت اقتصاد خراسان رضوی گفت: صنعت استان به دلیل اینکه ۹۵ درصد آن بخش خصوصی است، سالم و شکوفا است در حالی که این نسبت در اکثر استانها برعکس است. همکاری با تشکل‌های بخش خصوصی و سایر دستگاه‌ها بسیار ضروری است و باید در این مسیر با همراهی هم به بهترین نتایج برسیم.

امین سلیمان پور، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: سلام استاندار را به مهمانان عزیز ابلاغ می‌کنم و خدمت مهمانان ویژه و آقای مریدی خیرمقدم عرض می کنم و باید بگویم که آقای مدبرنیا توقع استان را بالا بردند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی و دولتی صنعت و اقتصاد نسبت به این موضوع گواهی می دهند افزود: اقدامات بی نظیر ایشان در ستادهای تسهیل، قابل تقدیر است و گره های بزرگی را با ظرافت باز کردند‌.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خطاب به شاکر رضا مریدی تاکید کرد: تمام دستگاههای اجرایی استان در خدمت شما هستند تا شما ماموریت تان را به بهترین شکل انجام دهید. بخش خصوصی توانمند و هوشمند استان هم طبق روال موجود آماده همکاری با شما هستند.

امیررضا رجبی، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: به نمایندگی از بخش خصوصی، یعنی بیش از شش هزار واحد صنعتی، هزار و دویست پروانه معدنی و دو هزار هفتصد کارت بازرگانی و واحد‌های پر شمار صنفی در این جلسه حضور دارم.

وی افزود: تعدد موضوعات مرتبط با اداره دارایی در حوزه صنعت و تجارت و همچنین ستاد تسهیل کارآمد در استان خراسان، ضرورت همکاری سازمان صمت با اداره مالیات و دارایی استان را تشدید می‌کند.

منبع: خانه صمت خراسان رضوی

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=9163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.