2

محدودیت‌های قانونی برای واردات و صادرات گوهرسنگ‌ها همچنان پابرجاست

  • کد خبر : 10054
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
محدودیت‌های قانونی برای واردات و صادرات گوهرسنگ‌ها همچنان پابرجاست
هشتمین نمایشگاه تخصصی طلا، نقره، جواهر و گوهرسنگ‌ها در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش شرق‌نگار، نشست خبری هشتمین نمایشگاه تخصصی طلا، نقره، ساعت، گوهرسنگ‌ها، فیروزه، ماشین‌آلات، جواهر و صنایع وابسته در محل سالن جلسان نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.

در ابتدای نشست یوسف تقی‌زادگان، با اشاره به مشکل در زمینه خروج شمش، پلاتین و نقره از کشور، گفت: از ابتدای سال گذشته و براساس قانون، ورود آن‌ها به کشور آزاد شده است.

وی افزود: صبح روز اول این نمایشگاه که از پنج‌شنبه آغاز خواهد شد، میز طلای کشوری را داریم که چهارمین میز کشوری خواهد بود و در بعدازظهر همان روز هم همایشی در نمایشگاه خواهیم داشت که از ۱۲ نفر از طراحان خوب که حتی نوجوانان ۱۲ ساله بوده و مقام بین‌المللی و کشوری دارند نیز تجلیل خواهد شد.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد در ادامه، گفت: نمایشگاه در ساعت ۱۶ افتتاح خواهد شد و در روز دوم نمایشگاه نیز برای حدود ۱۰۰ نفر از پیشکسوتان صنف و مهمانان از کل کشور در طرقبه تور گردشگری در نظر گرفتیم و سوم نیز بازدید از معدن فیروزه و شرکت دانش‌بنیان مه‌بین را در نظر گرفته‌ایم. در روز چهارم هم از غرفه‌داران نمونه با تقدیم تندیس‌هایی، تقدیر خواهد شد.

یوسف تقی‌زادگان همچنین افزود: ما در تولید نقره در کشور، حرف اول را خواهیم زد و چیزی در حدود ۲ هزار کارگاه نقره‌سازی در مشهد در حال فعالیت هستند.

در ادامه نیلوفر شهیدی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های فعال این صنف با اشاره به مشکلات واردات و صادرات در این حوزه، افزود: برای ورود گوهرسنگ‌ها از کشور افغانستان، همچنان درگیر قوانینی هستیم که اصلاح نشده و همچنان پابرجاست.

وی گفت: حرف‌های زیادی در زمینه شهر گوهرسنگ‌ها داریم و همچنین سعی شده افرادی که در حوزه گوهرسنگ‌ها و در آموزشگاه آموزش خواهند دید نیز به بازار کار وارد شوند.

شهیدی افزود: نام‌گذاری شهر مشهد به‌عنوان شهر جهانی گوهرسنگ‌ها از ۶ سال پیش بوده است و اتفاقات خوبی نیز در این سال‌ها رخ داده و تعداد افراد آموزش دیده افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت شتاب‌دهنده و کارآفرینی لوتوس یادآور شد: بسیاری در شهر مشهد هنوز این موضوع را نمی‌دانند و بر روی این موضوع بسیار اندک کار شده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری ورکشاپ‌های تخصصی درحاشیه نمایشگاه، اظهار داشت: قرار است روز جمعه ۱۰ آذرماه، ۶ ورکشاپ تخصصی در مرکز همایش‌های نمایشگاه برگزار و مدارکی به شرکت‌کنندگان نیز اهدا شود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=10054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.