3
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

کشتار فجیع و وحشیانه امروز مردم غزه محصول مستقیم راهبردهای آمریکا در منطقه است

  • کد خبر : 9755
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
کشتار فجیع و وحشیانه امروز مردم غزه محصول مستقیم راهبردهای آمریکا در منطقه است

شرق‌نگار_ امیرسرتیپ محمدرضا آشتیانی_ در هفته قبل وارد شدن ضربات سنگین به آمریکا پس از تحولات غزه را گوشزد کردم که در صورت تداوم جنایات رژیم اشغالگر قدس و آمریکا در غزه، آمریکا دچار شکست‌های سنگین خواهد شد و بازنده واقعی این جنگ آنان خواهند بود‌. بدون تردید علائم این شکست در حال بروز است […]

شرق‌نگار_ امیرسرتیپ محمدرضا آشتیانی_ در هفته قبل وارد شدن ضربات سنگین به آمریکا پس از تحولات غزه را گوشزد کردم که در صورت تداوم جنایات رژیم اشغالگر قدس و آمریکا در غزه، آمریکا دچار شکست‌های سنگین خواهد شد و بازنده واقعی این جنگ آنان خواهند بود‌. بدون تردید علائم این شکست در حال بروز است که به مصداق‌هایی از آن اشاره خواهم کرد.
همه‌ به‌خوبی می‌دانند که سیاست خارجی در امتداد سیاست داخلی و انعکاس خواست و اراده مردم در عرصه خارجی هر کشوری است.
در تاریخ دولت‌های بسیاری بودند که به‌دلیل سیاست خارجی‌شان، قدرت را از دست داده‌اند، بنابراین توجه به خواست مردم در آینده قدرت آنها حائز اهمیت است.‌
راهپیمایی و اعتراض‌های گسترده، عظیم و شگفت‌انگیز در جهان و به‌ویژه در ایالت‌های مختلف آمریکا و اختصاص کمک‌های مالی فراوان‌ آنان و حتی چهره‌های معروف هنری، ورزشی و اجتماعی به مردم‌ بی‌گناه و مظلوم غزه موجب تعجب و ‌تحیر خود آمریکایی‌ها شده است و این اراده و خواست عمومی مردم در اعتراض به کشتن زنان، کودکان و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مجروحان و پایان دادن این جنایات هنوز در سیاست خارجی این کشور نمود پیدا نکرده و خود نقیضی بر بطلان ادعای دموکراسی آمریکایی است.
ضربه‌ای سخت به قدرت نرم آمریکا و سرمایه اجتماعی آنان که برای اقدام در عرصه خارجی بسیار حیاتی است‌. به‌رغم خواست مردم جهت اتمام حمایت از جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی مقامات آمریکا رسما از جنگ حمایت می‌کنند.‌
همه عالم می‌دانند که رژیم‌ صهیونیستی تابع و مجری سیاست‌های واشنگتن است بنابراین کشتار فجیع و وحشیانه امروز مردم غزه محصول مستقیم راهبردهای آمریکا در منطقه است؛ از این‌رو نه تنها دستان آنها به خون مردم غزه آغشته شده بلکه می‌توان به‌ صراحت گفت، این جنایات مستقیما توسط آمریکایی‌ها اتفاق می‌افتد.
کمک‌های مستشاری، تسلیحاتی، اطلاعاتی و سیاسی بی‌شرمانه آنها، رسوایی فراموش‌ناشدنی را برای آمریکا به‌وجود آورده است. عدم حمایت و حتی مخالفت با طرح آتش‌بس فوری مورد درخواست سازمان ملل، مجامع بین‌المللی عمومی، کشورها و ملت‌های مستقل و آزاده جهان و حتی متحدان غربی، دهن‌کجی آمریکا به سازوکارهای بین‌المللی و لجاجت با نهادهای حقوق‌ بشری است و روی دیگر استانداردهای دوگانه و سوء‌استفاده‌های ریاکارانه آنان از این نهادها و سازوکار را نشان داد .
از سوی دیگر شجاعت و نهراسیدن جوانان مقاومت و اقدامات این گروه‌ها علیه پایگاه نیروهای تروریست و اشغالگر آمریکا، که اوج آن سرنگون شدن پیشرفته‌ترین پهپاد آنها بود، موجب فروریختن هیمنه و افسانه ‌شکست‌ناپذیری آمریکا را فراهم کرده و این قهرمانان هالیوودی را به محاق تاریخ فرو برد‌. از این پس باید شاهد فصل جدیدی در مبارزات استکبارستیزی در جهان باشیم.
شکست اطلاعاتی و اشتباهات پی‌در‌پی راهبردی و باخت در جنگ محاسباتی، باتلاق جدیدی برای آنان ایجاد کرده است که تلاش می‌کنند با کشتن انسان‌های زیاد و تحویل زمین سوخته از آن امتیازی بسازند تا شاید جبرانی بر این شکست باشد و نمی‌دانند دست و پا زدن در باتلاق، نتیجه‌ای جز فرو رفتن بیشتر ندارد.
با مصداق‌هایی که اشاره شد، کشوری که در داخل و خارج و در حوزه سیاست داخلی، خارجی، نظامی، بین‌المللی، تصمیمات راهبردی با چنین اشتباهات مهلک و ویرانگر و در نتیجه بی‌آبرویی مواجه است و تمام دارایی و سرمایه ظاهری را از دست داده است جز افول و شکست سنگین و خفت‌بار چی می‌توان نامید؟
جمع‌بندی این جنگ چند نکته مهم راهبردی دارد:  نخست، این‌که آمریکا از نظر بسیاری از کشورها دیگر غیرقابل‌اعتماد و غیر‌قابل‌اطمینان است. دوم، آنها بر‌خلاف ادعای خود به‌شدت آسیب‌پذیر هستن. سوم، این جنگ افول آمریکا از منظرهای مختلف به‌ویژه انسانی و اخلاقی را نشان داد.‌
چهارم، نظم جدید جهانی آغاز شده است. در شرایط فعلی سیاستمداران آمریکا باید از این اشتباهات درس بگیرند و حداقل کاری که می‌توانند انجام دهند این است که جنگ را سریعا پایان بدهند‌. خروج از منطقه و سپردن امنیت آن به کشورهای منطقه و عدم دخالت در موضوعات، گام مقدماتی برای مانع شدن از تداوم شکست‌هاست‌.
امیرسرتیپ محمدرضا آشتیانی | وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=9755

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.