6
به بهانه برگزاری هشتمین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر و فلزات گرانبها در مشهد:

رسانه‌ها خودشان پای کارند/ استفاده از ظرفیت رسانه هوشمندی می‌خواهد

  • کد خبر : 10156
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
رسانه‌ها خودشان پای کارند/ استفاده از ظرفیت رسانه هوشمندی می‌خواهد

شرق‌نگار_ با گسترش اینترنت و علم و فناوری، دسترسی افراد به انواع رسانه افزایش یافته و انواع و اقسام رسانه‌ها به وجود آمده است. باتوجه به اهمیت پرداختن به موضوع اقتصاد در عصر حاضر، استفاده از رسانه به‌عنوان بستری بسیار مناسب برای تجاری‌سازی محصولات و خدمات قوت گرفته و همین موضوع موجب شده بخش بزرگی […]

شرق‌نگار_ با گسترش اینترنت و علم و فناوری، دسترسی افراد به انواع رسانه افزایش یافته و انواع و اقسام رسانه‌ها به وجود آمده است. باتوجه به اهمیت پرداختن به موضوع اقتصاد در عصر حاضر، استفاده از رسانه به‌عنوان بستری بسیار مناسب برای تجاری‌سازی محصولات و خدمات قوت گرفته و همین موضوع موجب شده بخش بزرگی از بار تبلیغاتی و بازرایابی در حوزه اقتصاد را به دوش کشیده و به خود اختصاص دهد و تا جایی پیش رفته که بسیاری بر این باورند، اقتصاد بدون رسانه رشد نکرده و درجا خواهد زد.

هشتمین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره و فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی مشهد در حالی به پایان رسید که جای خالی استفاده از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای در استان احساس می‌شد، به‌گونه‌ای که میشد از این فرصت خوب اقتصادی، سرمایه‌گذاران این حوزه و حتی رسانه‌ها نیز بهره‌مندی کافی را ببرند.

زمانی که می‌شد از تمامی بسترهای ارتباطی و خبری در پلتفرم‌های مختلف و با تمام ظرفیت بهره برد و آن‌ها را در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی مجموعه خود و در نتیجه جامعه به کار گرفت، اما موضوع اصلی که همان اقتصاد است بخاطر کج‌سلیقگی و گاها عدم ارتباط مناسب روابط‌عمومی مجموعه با رسانه‌ها مغفول مانده و به حاشیه کشیده ‌‌می‌شود که جای بسی تعجب است!

این نکته تا جایی پیش می‌رود که بسیاری از رسانه‌های خوب استانی من‌جمله پایگاه‌های خبری فعال در شرق کشور و این استان و شهر، عطای تهیه گزارش خبری را از این نمایشگاه هیجان‌انگیز به لقایش می‌بخشند. البته ناگفته نماند که عامل موثر این اتفاق که در روز سوم این نمایشگاه به‌علت جلوگیری از ورود عموم مردم به داخل سالن روی داد و تنها غرفه‌داران حق حضور در سالن را داشتند، همان عدم برنامه‌ریزی لازم از سوی روابط‌عمومی و بها ندادن به تمامی رسانه‌های رسمی در استان و پاسخگو نبودن وی که در صحبت‌های همیشگی خود رسانه‌ها را دعوت به نمایشگاه بین‌المللی مشهد و پوشش رسانه‌ای می‌کرد، بود. در واقع این نکته به معنای واقعی و عملی نمود پیدا می‌کند که رسانه هیچ جایگاهی در بین برخی مدیران ندارد!

لذا این سخن رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان در نشست خبری این رویداد که خبرنگاران در آن هم به صورت گزینشی حضور داشتند و رسانه‌ها را دعوت به این رویداد می‌کند که پای کار بیایند را می‌توان نکته خوبی در نظر گرفت، اما کدام دعوت! مگر مهمان بدون دعوت جایی می‌رود.. از این رو و اتفاقا باید گفت، رسانه‌ها پای کار ترینه این رویداد بودند و هستند‌ اگر با آن‌ها اینطور رفتار نمی‌شد و از ورود خبرنگار به نمایشگاه طلا و جواهر به‌علت عدم هماهنگی روابط عمومی با مسئولین مربوطه سالن، جلوگیری نمیشد! همانطور که در سالن عطار این نمیشگاه و همزمان با برگزاری این رویداد، به دستاوردهای یک‌ساله پژوهش و فناوری خراسان رضوی پرداختند و اتفاقا بازتاب خوبی را هم به‌وجود آوردند.

این رفتار دوگانه ناموثرترین نوع ارتباط با رسانه‌هاست و متاسفانه رسانه‌هایی که مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند، آن‌دسته از رسانه‌ها هستند که با مدیریت و بودجه شخصی پای به سنگر رسانه‌ای نوین نهاده‌اند و یک‌تنه بار یک خبرگزاری و گاها چند خبرنگار و عکاس را به دوش می‌کشند. این را هم باید گفت که به خدمت گرفتن این همه رسانه فعال و خوب در شهر علی‌ابن موسی‌الرضا «ع» با این پتانسیل اقتصادی و در حوزه حساس طلا و جواهر،  هوشمندی می‌خواهد و نه استراتژی رسانه‌ای خاصی!

با این توضیحات در حوزه هوشمندی رسانه‌ای، ناخودآگاه یاد این پیام دقیق و به‌جای رهبری در خصوص استفاده صحیح و به‌جا از رسانه می‌افتیم که گفته بودند: کار تبلیغاتی و رسانه‌ای کار مهمّی است و ما در این زمینه ضعف داریم. در زمینه‌ی حرکت تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانه‌ای باید قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل بکنیم.

در آخر  این  نکته را باید گفت، رسانه‌ها خودشان پای کار هستند و به وظیفه خودشان آگاهند اگر با آن‌ها به چشم تبعیض‌آمیز نگاه نشود..!

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=10156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.