1
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی:

مهارت ۸۰ درصد مقرری بگیران بیمه بیکاری

  • کد خبر : 12014
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۵
مهارت ۸۰ درصد مقرری بگیران بیمه بیکاری
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۸۰ درصد مقرری بگیران بیمه بیکاری دارای مهارت خاص برای واحد تولیدی هستند.

به گزارش شرق‌نگار، محمد امین بابایی با بیان اینکه خراسان رضوی با کمبود نیروی ماهر مواجه است، افزود: در صورتی که سامانه بیمه بیکاری و سامانه جستجوی شغل متصل شوند، می توان از فرصتهایی که در سامانه جستجوی شغل که سه یا چهار برابر آمار سامانه بیمه بیکاری است، برای جذب نیروی ماهر استفاده کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: حداقل پیش بینی ما این است که ۷۰ تا ۸۰ درصد مقرری بگیران بیمه بیکاری دارای آن مهارت خاص برای واحد تولیدی هستند.

وی شمار تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در خراسان رضوی را هزار و ۳۴۴ مورد ذکر و بیان کرد: پارسال بیش از ۵۰۰ مجمع برای این تشکلها برگزار و زمینه ای فراهم شد که این تشکلها به عنوان ناظر مردمی بر حوزه روابط کار و سایر بخشهای مرتبط با کار و کارگر نظارت داشته باشند.

بابایی نرخ بیکاری خراسان رضوی را ۶.۲ درصد ذکر و بیان کرد: این در شرایطی است که مشهد بالاترین جمعیت اتباع را دارد و اگر این جمعیت نبودند نرخ بیکاری در استان از رقم مزبور کمتر می شد.

به گفته وی، بر اساس آمارهای بدست آمده، همه فرصتهای شغلی توسط اتباع پر نشده است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=12014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.