4
با تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری انجام شد:

عودت بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اضافه دریافتی مسافران مشهدالرضا در دهه پایانی ماه صفر

  • کد خبر : 9009
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲
عودت بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اضافه دریافتی مسافران مشهدالرضا در دهه پایانی ماه صفر
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد با اشاره به تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی از عودت بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اضافه دریافتی مسافران مشهدالرضا در دهه آخر صفر خبر داد.

به گزارش شرق‌نگار، حسین امیر کلالی امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر افزود: همه ساله در دهه پایانی ماه صفر مشهد مقدس میزبان خیل عظیم زائران و هیئات مذهبی از سراسر کشور و شیعیان سراسر دنیا بوده و هم‌زمانی این دهه با نیمه پایانی ماه شهریور که پیک مسافرت‌ها به مشهد است ضرورت تشدید نظارت بر مراکز گردشگری را ایجاب می‌کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی مشهد افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه گذشته و بلافاصله پس از تعطیلات نوروزی، برنامه‌ریزی برای نظارت جامع در دستور کار این اداره قرار گرفت و ضمن انتخاب بازرسان منتخب از تشکل‌های گردشگری پس از مسیر بندی و آموزش بازرسان در بازه‌های زمانی مختلف به‌صورت میدانی بازدیدها انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای افزایش نظارت و بازرسی بر مراکز اقامتی و گردشگری مشهد مقدس در نیمه دوم شهریور و دهه پایانی ماه صفر بازرسی‌ها توسط ۱۰۴ بازرس منتخب متشکل از کارشناسان گردشگری اداره مشهد و تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری صورت گرفت.

امیرکلالی گفت: به‌طور ویژه در نیمه دوم شهریور ماه و ایام سوگواری دهه پایانی ماه صفر در نتیجه بازرسی ها از مراکز گردشگری و اقامتی ۱۰۷۱ بازدید در بازه زمانی ۱۵ لغایت ۲۵ شهریور صورت گرفت که برای ۱۰۴ واحد تذکر، ۲۱۳ مورد اخطار و ۶ مورد پلمب شد.

امیرکلالی اظهار کرد: در پیگیری‌های میدانی و شکایات دریافتی از طریق سامانه پنج رقمی ۳۷۰۴۵ به ۲۷ شکایت رسیدگی و مبلغ دو میلیارد و ۶۵۸ هزار و ۶۰۰ هزار ریال اضافه دریافتی زائران به آنها برگشت شد و برای واحدهای متخلف پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

منبع: میراث فرهنگی خراسان رضوی

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=9009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.