2
دانشیار دانشکده منابع طبیعی و محیط‌زیست دانشگاه فردوسی:

آب را به‌صورت مجازی به مشهد منتقل کنیم

  • کد خبر : 7524
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴
آب را به‌صورت مجازی به مشهد منتقل کنیم
نشست بررسی و تعیین تکلیف آب‌های مرزی هزار مسجد با حضور جمعی از نمایندگان مردم مشهد و مدیران استان برگزار شد.
به گزارش شرق‌نگار، نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل نود، در خصوص مذاکره درباره حق آبه ایران اشاره کرد و افزود: مذاکرات در حال پیگیری است و ما اعتقاد داریم باید یک فضای کارشناسی در گفتگوها حاکم باشد و در آن فضای کارشناسی تصمیم بگیریم که چه کاری انجام شود.
وی گفت: افغانستان به ارتباط با ما نیاز دارد و ما حتما در ارتباط با این موضوع در یک گفتگوی خیلی آرام مسائل را جلو می‌بریم و افغانستان باید بپذیرد در تعاملات با همسایگان بحث برد-برد را دنبال کند.
وی همچنین در خصوص موضوع انتقال آب دریای عمان به مشهد و شرق کشور، گفت: یکی از مسائلی که باید به صورت ویژه پیگیری کنیم این موضوع است و آبی که منتقل می شود نیز آب گرانی است و هزینه تمام شده آن بالا خواهد بود.
پژمانفر با اشاره به اینکه موضوع انتقال آب بحث‌های اجتماعی، زیست محیطی و غیره نیز دارد، افزود: مردم نیز انتظارشان صحیح است و نباید ابتدا با یک عملیات مواجه و سپس با آنها گفتگو کرد بلکه ابتدا باید با مردم گفتگو و طرح را توضیح و آنها را اقناع کنید.

همچنین در ادامه، کمال‌الدین ناصری دانشیار دانشکده منابع طبیعی و محیط‌زیست دانشگاه فردوسی مشهد نیز، گفت: اگر جلوی خروج آب را بگیریم منطقه ترکمنستان و صحرای آنجا دچار خشکسالی می‌شود.

وی گفت: پس از خشکسالی صحرای ترکمنستان گرد و غبار آن مانند سال های گذشته به مشهد می رسد لذا اقدامات به این شکل نباشد که آب را بدست آوریم و هوا را از دست بدهیم.

وی افزود: آب را می توان به صورت مجازی به مشهد منتقل کرد. به این شکل که آب در کلات در حوزه های مختلف مانند کشاورزی و دامداری و شیلات مورد استفاده قرار گیرد و محصولات آن به مشهد آورده شود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=7524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.