4

محبی: زندگی کردن برای بازنشستگان لشگری و کشوری سخت شده است/ همسان سازی هر چه زودتر انجام شود

  • کد خبر : 9315
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
محبی: زندگی کردن برای بازنشستگان لشگری و کشوری سخت شده است/ همسان سازی هر چه زودتر انجام شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید یک سبد ویژه آبرومندانه در برنامه هفتم توسعه برای بازنشستگان ببیند و همچنین باید اقدامات دیگری جهت کمک به بازنشستگان لشگری و کشوری صورت داده تا مشکلات معیشتی این افراد حل و فصل شود.

به گزارش شرق‌نگار به نقل از تسنیم، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید یک سبد ویژه آبرومندانه در برنامه هفتم توسعه برای بازنشستگان ببیند و همچنین باید اقدامات دیگری جهت کمک به بازنشستگان لشگری و کشوری صورت داده تا مشکلات معیشتی این افراد حل و فصل شود.

بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عدم همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری، اظهار داشت: با توجه به ورشکستگی های صندوق های بازنشستگی دولت همسان سازی را نمی پذیرد و این موضوع را یک ماده ۷۵ می داند و به نوعی اضافه کردن به تعهدات دولت قلمداد می کند اما مجلس معتقد است که این موضوع شدنی است.

وی افزود: متاسفانه بازنشستگان ما با توجه به تورمی که در سالیان اخیر در کشور به وجود آمده است دچار سختی زندگی و معیشت هستند از این رو دولت و مجلس باید تمام تلاششان را انجام داده تا در برنامه هفتم این مشکلات به حداقل خود برساند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس،گفت: متاسفانه دولت به سال های انتهایی قرار داد و همان جا هم تحت فشار مجلس دولت گذشته قسمتی از آن را اجرا کرد. اما اکنون مجلس شورای اسلامی معتقد است که این موضوع امروز عملیاتی است و منابع آن وجود دارد و دولت نیز موظف است همسان سازی بازنشستگان را عملیاتی کند تا تسکین دردهای بازنشستگان باشد.

محبی با بیان اینکه یکی از راه حل ها همسان سازی است، تصریح کرد: دولت باید یک سبد ویژه آبرومندانه در برنامه هفتم توسعه برای بازنشستگان ببیند و همچنین باید اقدامات دیگری جهت کمک به بازنشستگان لشگری و کشوری صورت داده تا مشکلات معیشتی این افراد حل و فصل شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر دولت به فکر بازنشستگان نباشد قطعا مجلس شورای اسلامی خود فکری به حال بازنشستگان لشگری و کشوری خواهد کرد زیرا امروز بازنشستگان بیشتر از اقشار دیگر درگیر مشکلات معیشتی هستند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=9315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.