6

امنیت غذایی کشور وظیفه ماست

  • کد خبر : 8637
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
امنیت غذایی کشور وظیفه ماست
مدیرکل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف ما، تامین امنیت غذایی کشور است.

به گزارش شرق‌نگار، مدیرکل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به خودکفایی ۸۵ درصدی تامین غذایی کشور، عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۲۸۰ تن بذر در خراسان رضوی تولید شده است.

مسعود نجف نجفی، افزود: کود تقلبی مسله‌ای است که برخی سودجویان این کار را انجام می‌دهند و این در حالی‌ست که در گذشته، برای پی‌بردن به تقلبی بودن یا نبودن آن را به تهران ارسال می‌کردند و این فرآیند ۴ تا ۶ ماه به طول می‌انجامید.

وی در ادامه، گفت: با  افتتاح آزمایشگاه پایش و کنترل کود شرق کشور در مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان رضوی، این فرآیند به دو هفته تقلیل پیدا می‌کند.
وی با بیان این که ۳۸۶ پروژه تحقیقاتی در این مرکز انجام شده است، اظهار داشت: به جهت ارتقاء دانش همکاران جهاد کشاورزی استان و مدیران شهرستانی در سال گذشته ۱۱ هزار و ۹۰۰ نفر ساعت آموزش به همکاران خود ارائه دادیم.
مدیرکل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی، گفت: در بخش آموزش و انتقال یافته‌های تحقیقاتی در قالب‌های مختلف، خودمان را در کنار بهره‌وران کشاورزی قرار دادیم و در سال گذشته نیز ۲۰۲ دوره آموزشی را برگزار کردیم.
نجف نجفی با اشاره به اینکه برای جوانی نسل کشاورزان دو رویکرد وجود دارد، افزود: هنرستان‌های جهاد کشاورزی یکی از راهکارهای ما خواهد بود و علاوه بر هنرستان‌هایی که خودمان داریم، ناظر هنرستان‌های کشاورزی آموزش و پرورش نیز هستیم و راهکار دوم تعریف دوره‌های مهارتی با همکاری وزارت آموزش و پرورش است.
لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=8637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.