3

اولین عملیات‌های زمینی اسرائیل در غزه؛ مقاومت فلسطینی‌ها در برابر کوچاندن اجباری

  • کد خبر : 9322
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷
اولین عملیات‌های زمینی اسرائیل در غزه؛ مقاومت فلسطینی‌ها در برابر کوچاندن اجباری
چندین هزار نفر از ساکنان را می‌توان در جاده‌ها دید که از شمال نوار غزه خارج می‌شدند، اما مشخص کردن تعداد آنها ممکن نبود. اما تعداد بسیار بیشتری از فلسطینی‌ها گفتند که نمی‌روند. مساجد غزه این پیام را منتشر کردند: «به خانه‌های خود بچسبید، به زمین خود چنگ بزنید.

به گزارش شرق‌نگار به نقل از اکوایران، اسرائیل اعلام کرد که پیاده نظام و تانک‌هایش روز جمعه حملاتی را در داخل نوار غزه انجام داده‌اند. این اولین حرکت آن‌ها از جنگ هوایی به عملیات زمینی برای مقابله با مبارزان حماس، یک هفته پس از حمله این گروه در جنوب اسرائیل بود.

به گزارش رویترز، پس از آن که اسرائیل به بیش از یک میلیون نفر اعلام کرد نیمه شمالی نوار غزه را ظرف ۲۴ ساعت ترک کنند، برخی از ساکنان غزه روز جمعه خانه‌های خود را برای فرار از تهاجم اسرائیل رها کردند.

دریاسالار دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که نیروها تحت پشتیبانی تانک‌ها برای حمله به نیروهای موشکی فلسطینی و جستجوی اطلاعات در مورد محل اسیران گرفته شده توسط حماس، حملاتی را انجام داده‌اند.

چندین هزار نفر از ساکنان را می‌توان در جاده‌ها دید که از شمال نوار غزه خارج می‌شدند، اما مشخص کردن تعداد آنها ممکن نبود. اما تعداد بسیار بیشتری از فلسطینی‌ها گفتند که نمی‌روند.

F4SPLPOMJJJZVKZ3RSLDJ5WI6Q

محمد، ۲۰ ساله، در خیابان، بیرون ساختمانی ایستاده بود که در حمله هوایی دو روز پیش اسرائیل در نزدیکی مرکز غزه به ویرانه تبدیل شد، گفت: «مرگ بهتر از رفتن است. من اینجا به دنیا آمدم و اینجا خواهم مرد، رفتن ننگ است.»

مساجد این پیام را منتشر کردند: «به خانه‌های خود بچسبید، به زمین خود چنگ بزنید.»

حماس که کنترل این سرزمین پرجمعیت فلسطینی را در دست دارد، قول داد تا آخرین قطره خون مبارزه کند.

ایاد البزوم، سخنگوی وزارت کشور حماس در یک کنفرانس خبری گفت: «ما به مردم شمال غزه و شهر غزه می‌گوییم که در خانه‌ها و مکان‌های خود بمانید.»

سازمان ملل اعلام کرد که درخواست اسرائیل برای خروج غیرنظامیان غزه «بدون پیامدهای انسانی ویرانگر» غیرممکن است، چیزی که سرزنش اسرائیل را برانگیخت که گفت این سازمان باید حماس را محکوم کند و از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت کند.

مارتین گریفیث، مسئول کمک‌های سازمان ملل متحد در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «حلقه دور جمعیت غیرنظامی غزه در حال تنگ شدن است. چگونه قرار است ۱٫۱ میلیون نفر در کمتر از ۲۴ ساعت در یک منطقه جنگی پرجمعیت حرکت کنند؟»

WDNGWVNDLFMQFOM366N6ZUMVVY

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که رقیب حماس است، به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در اردن گفت که جابجایی اجباری فلسطینیان در غزه تکرار واقعه «نکبت» سال ۱۹۴۸ خواهد بود، زمانی که صدها هزار فلسطینی فرار کردند یا از مناطقی که اکنون اسرائیل است رانده شدند. اکثر مردم غزه از نوادگان این آوارگان هستند.

غزه یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های روی زمین است و در حال حاضر هیچ راهی برای خروج از آن وجود ندارد. اسرائیل محاصره کاملی را اعمال کرده است و مصر نیز که با این منطقه مرزی دارد، تاکنون در برابر درخواست‌ها برای باز کردن آن به روی ساکنان فراری مقاومت کرده است.

قاهره گفت که درخواست اسرائیل از ساکنان غزه برای ترک خانه‌های خود نقض قوانین بین المللی است که غیرنظامیان را در معرض خطر آواره شدن قرار می‌دهد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=9322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.