5
شهردار مشهد در دیدار با رضا میرکریمی عنوان کرد:

لزوم استـفاده از ظرفیت‌های هنرمندان بومی

  • کد خبر : 7901
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
لزوم استـفاده از ظرفیت‌های هنرمندان بومی
شهردار مشهد در دیدار صمیمانه با رضا میرکریمی کارگردان سینمای ایران بر لزوم استـفاده از ظرفیت‌های هنرمندان بومی تاکید کرد.

به گزارش شرق‌نگار، “محمدرضا قلندرشریف” شهردار مشهد در این دیدار با اشاره به اینکه زبان هنر، زبانی است که در طی دوران‌های مختلف مردم می‌شنوند و درک می‌کنند، هرچه این زبان فرهیخته‌تر باشد ماندگاری آن بیشتر است، اظهار کرد: آقای میرکریمی در طول سالیان زیاد کارهای شاخصی انجام داده است، موضوعاتی که این هنرمند به آن می‌پردازد؛ ریشه دینی و مذهبی دارد و معمولا از هنرمندان بومی استفاده می‌کند.

وی افزود: اکثر هنرمندان به دلایلی از شهر مشهد مهاجرت می‌کنند لذا باید زمینه‌‌هایی فراهم کنیم تا شاهد این امر نباشیم؛ همچنین جامعه دینی، اسلامی، حوزه علمیه و … از جامعه هنری حمایت می‌کنند؛ تاکنون به این نحو در مشهد برای هنرمندان مشهدی شماره گذاری نشده است.

همچنین “رضا میرکریمی” تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران در این دیدار، اظهار کرد: مشهد دارای هنرمندان خوبی است که بسیار ارزشمند هستند.

وی افزود: شهر باید هویت جمعی داشته باشد در غیر صورت هزینه‌های نگهداری شهر بالا می‌رود؛ اگر مردم به شهر وابستگی نداشته باشند مانند غریبه‌ای می‌شوند که ممکن است بزه کند، زیرا خود را متعلق با آن شهر نمی‌داند.

این کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس سینما ادامه داد: در این مسیر باید منسجم عمل کرد و مکان‌های اجتماعات حوزه‌های فرهنگی هنری مانند مساجد، آمفی تئاترها، سینماها و … مکان‌هایی هستند که برای این حضور جمعی مناسب هستند.

میرکریمی تصریح کرد: همچنین باید بازخوانی قصه‌ها را در دستور کار خود قرار دهیم همچون قصه‌هایی که چه بر سر شهر آمده است؛ زنده کردن اتفاقات در شهر باعث می شود مردم احساس کنند جمعیت پراکنده‌ای نیستند و سرنوشت همه به یکدیگر گره خورده است؛ ورود به این امر با توسعه حوزه فرهنگی محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: ساخت تونل، پل، خیابان و … خوب است و برای ساخت شهر به آنها نیاز داریم اما این موارد آدم‌ها را به هم نزدیک نمی‌کند؛ آن چیز که مردم را به هم نزدیک می‌کند هویت جمعی است و ابزار آن قصه و فرهنگ است.

در ادامه “حسن منصوریان” ضمن خوش‌آمدگویی به کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران، اظهار کرد: بی مهرها در مشهد باعث شد تا هنرمندان مشهدی مهاجرت کنند؛ شورای ششم قصد دارد با ایجاد فضاهای مناسب مشهد را به خاستگاه اصلی زیست هنرمندان بازگرداند.

وی افزود: یکی از کارهای انجام شده راه‌اندازی زیست بوم هنر و رسانه بود که با کمک شهرآرا آن را به سرانجام رساندیم؛ همچنین برنامه‌ها و اقداماتی جهت حفظ آثار فاخر هنری و ماندگاری این آثار در شهر مشهد انجام داده‌ایم.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: برای اولین بار توانستیم در شهر مشهد جشنواره ایثار را برگزار کنیم که مورد استقبال قرار گرفت؛ همچنین مدیریت شهری و شهرداری در برگزاری مراسمات استقبال از بهار، از ظرفیت و هنر هنرمندان زیادی بهره می‌برند.

منبع: شهرداری مشهد

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=7901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.