5
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد:

خراسان رضوی رتبه نخست تولید کاغذ کشور

  • کد خبر : 7856
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
خراسان رضوی رتبه نخست تولید کاغذ کشور
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از اختصاص رتبه اول تولید کاغذ کشور به خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش شرق‌نگار، نشست خبری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

امیررضا رجبی با اشاره با اینکه از ۵۲ واحد نمونه ملی در کشور، ۷ واحد آن مربوط به خراسان رضوی بوه است، افزود: در سطح استان ۷۰ واحد نمونه ملی وجود دارند که مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی در خصوص آمار تولیدات استان نیز افزود: در حال حاضر رتبه نخست تولید کاغذ کشور در اختیار خراسان رضوی است و همچنین قطب سوم خودروسازی کشور و در قطعه سازی نیز در رتبه سوم و در تولید سیمان نیز سومین استان تولید کننده سیمان در کشور هستیم.

وی افزود: بیشترین پروانه بهره‌برداری معدن، مربوط به خراسان رضوی بوده که ۵۱ نوع ماده معدنی در استان خراسان رضوی را تولید می‌کنند و از جمله مهمترین معادن که در سطح کشور هم مطرح است می‌توان به سنگ آهن خواف در خراسان رضوی اشاره کرد.
وی در خصوص واگذاری معادن به افراد نیز، گفت: هیچ معدنی به فردی واگذار نخواهد شد و تنها بهره‌برداری از آن به وی سپرده شده و تلاش ما بر این است که استفاده از این ثروت خدادادی را در اختیار افراد قرار دهیم تا بتوانند نهایت بهره را ببرند.
وی خاطرنشان کرد، به لحاظ تعداد طرح بر روی سرمایه‌گذاری‌های خارجی، خراسان رضوی دارای بیشترین ارائه طرح در این زمینه بوده است و افزود: ۴۷۷ معدن در استان خراسان رضوی غیرفعال و ۵۸۷ معدن نیز فعالیت دارند.

فیروز ابراهیمی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در ادامه جلسه گفت: برای اولین بار در استان اولویت‌های سرمایه‌گذاری تدوین شده است.

وی افزود: طرح قربالگری سرطان‌های زنان را داریم که برای اولین بار در کشور صورت خواهد گرفت و همچنین دخیل کردن کارگران بخش صنعت در طرح نهذت ملی مسکن را نیز در دستور کار خود قرار دادیم.

وی قیمت‌گذاری دستوری بر روی کالاها را بزرگترین معضلات صنعت دانست و افزود: لزوم خروج از این معظل، خروج از اقتصاد دستوری خواهد بود تا بتوانیم تورم حدود ۵۰ درصدی را کمتر کنیم.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=7856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.