2
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری عنوان کرد:

نقش مشورتی افراد متخصص بخش خصوصی در دولت

  • کد خبر : 9533
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
نقش مشورتی افراد متخصص بخش خصوصی در دولت
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: بنا داریم در شورای تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی با افراد متخصص بخش خصوصی، نقش مشورتی برای دولت و حاکمیت داشته باشیم.

به گزارش شرق‌نگار، اولین جلسه شورای تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی با حضور امین سلیمان پور، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، روسای تشکل ها و فعالان تشکلی بخش خصوصی در اتاق بازرگانی برگزار شد.

در این جلسه روسای تشکل‌های بخش خصوصی، دغدغه ها و مسائل خود را مطرح کردند و امین سلیمان پور نیز به تبیین و دلایل شکل گیری این شورا پرداخت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: بنا داریم در شورای تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی با افراد متخصص بخش خصوصی نقش مشورتی برای دولت و حاکمیت داشته باشیم. با توجه به تخصصی بودن مسائل حاکم بر بخش خصوصی وجود چنین شورایی، ایجاد گفتمان متعامل بین حاکمیت و بخش خصوصی را سرعت می بخشد.

سلیمان پور افزود: شیوه نامه ای آماده شده است که بر مبنای این شیوه نامه، فضای گفتمان را تقویت می کنیم. بنا داریم در این شورا کمیته و کمیسیون جدیدی شکل نگیرد و از همین ساختارهای موجود در بخش خصوصی در این شورا نیز استفاده شود.

در ادامه فیروز ابراهیمی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: حضور دکتر سلیمان پور برای بخش خصوصی یک فرصت بی بدیل است. هر وقت نهادی چون بسیج و سپاه به کمک بخش خصوصی و اقتصاد آمده، مفید واقع شده و جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: وفاق تشکلی شکل گرفته هم شرایط کم نظیری را در سپهر بخش خصوصی ایجاد کرده است. شکل گیری چنین شورایی با توجه به شرایط حاکم می تواند ابزار بسیار مهمی برای گفتگو بین سطوح مختلف در بخش خصوصی و دولت باشد.

توکلی زاده، رییس اتاق بازرگانی نیز ضمن تشکر از فعالین بخش خصوصی و معاون استاندار خراسان برای حضور در این شورا گفت: ما سه درخواست عمده داریم. اول اینکه منابع بانکی استان در استان هزینه شود و از استان خارج نشود. دوم اینکه در انتخاب مدیران اقتصادی در استان، نظر اتاق بازرگانی هم گرفته شود و پارلمان بخش خصوصی مورد مشورت قرار گیرد و سوم اینکه برای سرمایه های انسانی و نیروهای جوان فکری شود.

وی تاکید کرد: خدمت سربازی باید به شکلی مدیریت شود که نیروهای جوان در بخش خصوصی خدمت خود را بگذرانند و این بخش مهم از سرمایه های انسانی و اجتماعی مان را مدیریت و برنامه‌ریزی کنیم‌.

حسین محمودی، رییس انجمن مدیران صنایع در این نشست گفت: زمان در تصمیم گیری های اقتصادی بسیار مهم است و باید روند این شورا اصلاح مسیر های بخش خصوصی را سرعت ببخشد. طرح های توسعه هم برای استان ضرورت دارد که این شورا می تواند شرایط را تسهیل و تسریع کند.

وی با اشاره به ضرورت پنین طرح هایی برای اشتغال پایدار و توسعه افزود: نظارت بر اجرای قوانین موجود و مصوبات همین شورا هم باید بصورت جدی انجام شود.

همچنین در ادامه سایر فعالین بخش خصوصی هم به تبادل نظر و گفتگو پرداختند. در این گفتگوها برای اساس نامه و شیوه نامه، مدل و زمان برگزاری جلسات و اولویت بندی مسائل صنعت و بازرگانی نکاتی مطرح و تصمیماتی گرفته شد.

منبع: خانه صنعت

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=9533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.