7

۵۹ درصد سهم سرمایه‌گذاری خارجی در استان به افغانستان تعلق دارد

  • کد خبر : 8643
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
۵۹ درصد سهم سرمایه‌گذاری خارجی در استان به افغانستان تعلق دارد
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: بیشترین سرمایه‌گذاران خارجی استان، افغانستانی هستند.

به گزارش شرق‌نگار، رضا خواجه‌نائینی در نشست خبری و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عمده سرمایه‌گذاری‌ها در استان از سوی افغانستان صورت می‌گیرد. به طور دقیق‌تر ۵۹ درصد سهم سرمایه‌گذاری خارجی در استان به افغانستان تعلق دارد و چین با ۱۳ درصد و آلمان و بلژیک با ۳ درصد در جایگاه بعدی قرار دارند.

وی افزود : سال ۱۴۰۰ در ۹۲ طرح به ارزش ۸۵ میلیون دلار در خراسان رضوی سرمایه‌گذاری شد که این میزان در سال ۱۴۰۱، ۲۹۹ میلیون دلار بود که در قالب ۵۸ طرح تعریف شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی همچنین گفت: بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در استان توسط کره جنوبی است که این سرمایه‌گذاری‌ها عمدتاً در بخش پتروشیمی به ارزش ۶۱۷ میلیون دلار بوده است.

وی یادآور شد: در پنج ماه نخست امسال ۷۳۵ میلیون دلار در ۳۷ طرح در خراسان رضوی سرمایه‌گذاری شده است و بین همه استان‌های کشور، خراسان رضوی رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری را در اختیار دارد.

وی عنوان کرد: ۶۲ درصد سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به بخش صنعت و معدن، ۱۴ درصد مربوط به بخش حمل و نقل، ۱۱ درصد مربوط به بخش کشاورزی، هشت درصد مربوط به بخش ساختمان و پنج درصد مربوط به بخش خدمات است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=8643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.