3
سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی عنوان کرد:

بیش از ۴۵۰۰ شعبه اخذ رای در استان

  • کد خبر : 11100
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
بیش از ۴۵۰۰ شعبه اخذ رای در استان
سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: تاکنون ۳ هزار و ۵۶۲ شعبه ثابت و ۹۸۴ شعبه اخذ رای سیار در استان مشخص شده است.

به گزارش شرق‌نگار، نشست خبری سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی با اصحاب رسانه، در سالن شهید باهنر استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

امیر فریدنیا با اشاره به اینکه، ۱۰۲۶ نفر را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان تایید شده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد، ۹۰۱ نفر مرد و ۱۲۵ نفر دیگر، زن هستند.

وی گفت: ۸۸ درصد مجموع نامزدها به آقایان و ۱۲ درصد باقی‌مانده را بانوان تشکیل می‌ذهند و تا روز سه‌شنبه، ۵۱ نفر از افراد، انصراف خود را از انتخابات اعلام کردند.

وی ادامه داد: از ۲۸ نفری که برای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند، ۱۱ نفر عدم تایید داشتیم و ۷ هم انصراف انصراف دادند و ۱۰ نفر تایید شدند که ۲ نفر به دیگر حوزه‌های انتخابی خارج از استان تغییر حوزه دادند و هشت نفر باقی ماندند.

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی، اظهار داشت: احتمال تغییر آمار شعب وجود دارد و تاکنون ۳ هزار و ۵۶۲ شعبه ثابت و ۹۸۴ شعبه سیار مشخص شده است و شهروندان عزیز می‌توانند برای طرح سوالات، شکایات و پیشنهادات خود با شماره ۱۱۷ تماس بگیرند.

فریدنیا با اشاره به اینکه در هفته گذشته، تعرفه‌های اخذ رای را همراه اقلام انتخاباتی از ستاد کشور تحویل شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ برگ تعرفه است؛ تعرفه خبرگان و مجلس در یک برگه توزیع می‌شود و برگه‌های تعرفه از یک اسفند به مدت چهار روز به تمامی شهرستان‌ها و مخازن انتخاباتی منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات مجلس خبرگان رهبری از امروز شروع شده است، تصریح کرد: تبلیغات مجلس خبرگان به مدت ۱۵ روز ادامه دارد و تا ۲۹ بهمن‌ماه مناظره‌های کاندیداهای مجلس نیز تمام می‌شود؛ ۲۸ و ۲۹ بهمن مناظره حوزه انتخاباتی مشهد ضبط خواهد شد.

وی گفت: تاکنون از نمایندگان استان آقای رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت جام و خانم چنارانی رد صلاحیت شدند؛ آقای رزمیام و بحرینی نیز از تهران ثبت نام کردند که ممکن است تغییر حوزه دهند و برای هر کرسی انتخابات مجلس در مشهد ۱۰۵ نفر به رقابت می‌پردازند که هر نامزدی ۲۰ درصد آراء را اخذ کند می‌تواند وارد مجلس شود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=11100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.