5

آخرین وضعیت طرح ساماندهی قرارداد کارکنان دولت

  • کد خبر : 9655
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
آخرین وضعیت طرح ساماندهی قرارداد کارکنان دولت
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت طرح ساماندهی قرارداد کارکنان دولت را تشریح کرد.

به گزارش شرق‌نگار به نقل از تسنیم، آمار دقیق نیروهای شرکتی را نداشته باشیم بعد بخواهیم عدالت در پرداخت صورت بگیرد؟

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ما داده‌ها و اطلاعات اولیه در زمینه کارکنان دولت را نداریم، ادامه داد: علاوه بر این متاسفانه ما آمار دقیق شرکت‌های کار یابی یا شرکت‌هایی که در تامین نیروی کار فعال هستند را هم نداریم.

اسماعیلی با بیان اینکه بالاخره مجلس به موضوع ساماندهی کارکنان دولت ورود کرد و طرحی را تدوین و به تصویب رساند، گفت: این طرح پس از تصویب به شورای نگهبان ارسال شد که ایراد مالی و مخالفت با بند ۲ اصل ۱۱۰ و سیاست‌های کلی نظام به این گرفته شد که بخش عمده‌ای از این ابهامات در کمسیون بر طرف شد. در صحن علنی هم رأی آورد؛ البته در این مرحله تغییراتی نسبت به طرح اولیه ایجاد شد و جامع آماری کوچک‌تر کردیم به این معنا که فقط دولت موظف که نیروهای شرکتی تعیین تکلیف کند.

وی ادامه داد: در جلسه ای که اعضای کمسیون اجتماعی با شورای نگهبان داشتند ۸۰ درصد ابهامات حل شد البته یک ایراد نیز از سوی هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام  نسبت به طرح مطرح کرده که هنوز ابلاغ رسمی و کتبی به  مجلس نشده است تا بتوانیم رفع ایراد کنیم که به محض اعلام رسمی به مجلس کمیسیون به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

نماینده گرمی در مجلس بیان کرد: با تصویب و نهایی شدن طرح ساماندهی کارکنان دولت قرارداد حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن از کارکنان دولتی تعیین تکلیف می‌شوند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=9655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.