6
دبیر هیات‌عالی نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور عنوان کرد:

ارجحیت پیشگیری، در برخورد با متخلفان اداری

  • کد خبر : 9522
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
ارجحیت پیشگیری، در برخورد با متخلفان اداری
دبیر هیات‌عالی نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: برخورد صرف با متخلفان اداری، موجب کاهش تخلفات نخواهد شد.

به گزارش شرق‌نگار، علی دستافر در دومین کارگاه آموزش معاونان توسعه مدیریت حقوقی و منابع ادارات کل حفاظت محیط‌زیست کشور که در شیراز برگزار شد، گفت: باید بتوانیم از ظرفیت دانش و تجربه همه دستگاه‌ها برای بهبود عملکرد فرایند رسیدگی به تخلفات اداری بهره‌مند شویم.

دبیر هیات‌عالی نظارت با تصریح اینکه برخورد صرف با متخلفان اداری، موجب کاهش تخلفات نمی‌شود، گفت: موضوعاتی نظیر مبارزه با فساد و تخلفات، در سه حوزه تقسیم می‌شود؛ «پیشگیری و سلامت اداری»، «نظارت» و «برخورد» و در سیاست‌های دولت مردمی، محور «پیشگیری» بر «برخورد» ارجحیت دارد.

وی ادامه داد: کم‌کاری در دستگاه‌ها و نقض قوانین و مقررات از موضوعات مهم تخلفات اداری در کشور است؛ لذا باید عوامل ایجاد این چنین تخلفات را از طریق پروندهای تخلفات اداری احصاء و بعد از شناسایی گلوگاه‌ها به سمت اصلاح فرایندها حرکت کنیم.

دستافر، بر لزوم فرهنگ‌سازی و اهمیت آموزش کارکنان و کارگزاران کشور در حوزه برخورد با تخلفات اداری تاکید کرد و ادامه داد: موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی باید بسیار جدی گرفته شود و از طریق تمامی دستگاه‌ها پیگیری شود. فقط در این صورت است که می‌توانیم انتظار کاهش تخلفات اداری  را داشته باشیم.

وی به عزم دولت برای مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم با همکاری نمایندگان وزرا و روسای سازمان‌ها به طور جد این موضوع را تا حصول نتیجه دنبال خواهیم کرد.

همچنین دبیر هیات‌عالی نظارت در سفر یک‌روزه به استان فارس نیز در جلسه دیگری در استانداری با حضور تمامی هیات‌ها و عوامل دخیل در فرایند رسیدگی به تخلفات اداری، ضمن دیدار با اعضای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری به بیان و آموزش تکالیف مربوط به هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری پرداخت.

دستافر در این نشست گفت: اعظای هیات‌ها می‌بایست به انطباق صحیح تخلف و اصل تناسب مجازات با تخلف که ماده ۲۰ و ۲۱ آیین‌نامه به طور کامل به آن پرداخته، توجه ویژه‌ای داشته باشند و این امر از طریق آشنایی کامل اعضا به قانون و رعایت آن حاصل خواهد شد.

منبع: سازمان اداری استخدامی

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=9522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.