0

بیش از ۳۵ درصد معلولان در خراسان رضوی مجهول‌الهویه هستند/ اهمیت مناسب‌سازی خدمات مورد استفاده برای افراد دارای معلولیت

  • کد خبر : 10028
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
بیش از ۳۵ درصد معلولان در خراسان رضوی مجهول‌الهویه هستند/ اهمیت مناسب‌سازی خدمات مورد استفاده برای افراد دارای معلولیت
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان برای بیش از ۹۳ هزار فرد دارای معلولیت در خراسان رضوی مستمری واریز می‌شود.

به گزارش شرق‌نگار، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ۱۲ آذرماه مصادف با روز جهانی معلولین است، گفت: هدف از نام‌گذاری این روز این است که تمامی مردم جهان نسبت به مسئولیت و وظایفی که نسبت به معلولین در جامعه دارند، احساس مسئولیت کنند.

مسعود فیروزی با اشاره به اینکه معلولان، تنها افراد دارای معلولیت جسمی نیستند، خاطرنشان کرد: افراد کم‌توان و ناتوان و سالمندان هم در این دسته قرار می‌گیرند که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود.

وی در خصوص خدمات‌دهی بهزیستی خراسان رضوی و مناسب‌سازی این خدمات برای افراد دارای معلولیت نسبت به گذشته، افزود: ۱۰۰ اتوبوس برای استفاده افراد معلول، مناسب‌سازی ادارات برای این افراد در خراسان رضوی، دو سینما، دو پارک و بسیاری خدمات دیگر توسط این اداره کل صورت گرفته است.

وی گفت: افراد دارای معلولیت با توجه به شدت معلولیت‌شان، نمی‌توانند از فضاهایی که برای تمام افراد قابل دسترس خواهد بود استفاده کنند، و باید فکری در این مورد کنیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه، در جهان حدود ۵۰۰ میلیون فرد دارای معلولیت وجود دارد، گفت: با وجود همه تلاش‌ها و تسهیل‌گری در امور معلولین، اما در جهان برای استفاده افراد دارای معلولیت کارهای زیادی مانده که باید انجام شود .

مسعود فیروزی تاکید کرد: بر اساس قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، تمامی سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی درون و برون شهری اعم از هوایی و ریلی، باید با ۵۰ درصد تخفیف در اختیار این افراد قرار گیرد، و مناسب‌سازی استفاده از خدمات برای افراد دارای معلولیت، یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن پرداخته شود.

 

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=10028

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.