7

وعده تکراری فرانسه به تجار ایرانی

  • کد خبر : 9166
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
وعده تکراری فرانسه به تجار ایرانی
رئیس بخش اقتصادی سفارت فرانسه در تهران از تلاش برای تسریع روند صدور روادید برای تجار ایرانی خبر داد. این درحالی که مقامات این سفارتخانه 9 ماه قبل هم این وعده را به تجار ایرانی داده بودند. اما تغییری رخ نداد.

به گزارش شرق‌نگار به نقل از اکوایران، از سال ۱۳۹۷ به دنبال تشدید تحریم‌های آمریکا و سپس اتحادیه اروپا، مبادلات تجاری ایران و فرانسه برمبنای داده‌های گمرک به پایین‌ترین سطح در یک دهه اخیر  رسیدند. در همین دوره هم صدور رواید از سوی فرانسه برای تجار ایرانی سخت شد.

تا اینکه دی ماه سال گذشته مقامات سفارت فرانسه در جمع فعالان اقتصادی بخش خصوصی در مورد تسهیل صدور ویزای تجار ایرانی و رشد مبادلات تجاری اعلام آمادگی کردند. اما در ۹ ماه گذشته اتفاق مهمی در  زمینه تسهیل صدور رواید و رشد مبادلات نیفتاد.

 با این حال اخیرا  سفارت فرانسه از  تلاش برای رفع این چالش‌‌ها سخن گفته است. ژان ژاک گیودو، رئیس بخش اقتصادی سفارت فرانسه در تهران، اخیرا در جمع فعالان اقتصادی بخش خصوصی در اتاق قم حاضر شد.  او با اشاره به اینکه ایران از معدود کشورهایی است که ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه تجاری دارد؛ گفت: تلاش ما حفظ ارتباطات گذشته و توسعه آن است. با امید به آینده‌ای روشن قطعاً می‌توانیم شاهد اتفاق‌های بسیار مثبتی باشیم.

رئیس بخش اقتصادی سفارت فرانسه در تهران با تایید این موضوع که قوانین دست‌وپاگیر همیشه برای صادرات کشورها مزاحمت ایجاد کرده است گفت: به مشکلات تجار برای روابط تجاری با فرانسه آگاهیم و در حال تسریع روند صدور روادید برای تجار ایرانی هستیم.

محمد ایرانی رئیس اتاق قم نیز در این نشست گفت: در سال‌های اخیر تحریم‌ها این تجارت را به حداقل رسانده است و یکی از وظایف رایزن‌های اقتصادی هر دو کشور تسهیل همین امور است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=9166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.