1

در ۲ دهه آینده بیشترین رشد فزاینده سرطان را خواهیم داشت

  • کد خبر : 10874
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
در ۲ دهه آینده بیشترین رشد فزاینده سرطان را خواهیم داشت
رئیس بیمارستان ناظران مشهد گفت: شاید الان میزان بروز سرطان در کشور ما کم باشد اما در دو دهه آینده شاید بیشترین رشد فزاینده سرطان را شاهد باشیم، بنابراین باید در این زمینه کار شود.

به گزارش شرق‌نگار، سید امیر آل داوود در نشست خبری هفته ملی پیشگیری از سرطان، اظهار کرد: اگر بیماری در مراحل ابتدایی شناسایی شود، قطعا این هزینه‌های بالای درمان را نخواهد داشت. برآورد هزینه دارویی در سال ۸ هزار میلیارد تومان است. پیشگیری از سرطان مسئولیت تنها یک گروه خاص و یک وزارتخانه نیست، بلکه همه افراد جامعه و مسئولان کشور به نحوی وظیفه دارند و اثرگذار هستند. در ۲۰ سال آینده با آمار زیاد سرطان مواجه خواهیم بود.

وی گفت: یکی از مسائل مهم ما در حوزه سرطان این است که روند رو به افزایش شدیدی را در یکی، دو دهه اخیر داریم. شاید الان میزان بروز سرطان در کشور ما کم باشد اما در دو دهه آینده شاید بیشترین رشد فراینده سرطان را شاهد باشیم، بنابراین باید در این زمینه کار شود.

وی با بیان اینکه مهمترین و ‌اثرگذارترین کار اطلاع‌رسانی به کل جامعه است تا سرطان را جدی بگیرند، عنوان کرد: درمان بسیار پرهزینه است. باید در مراحل ابتدایی درمان را شروع کنیم، در این صورت نتایج بهتری خواهد داشت، درصد علاج قطعی بالاتر و هزینه‌ها نیز کمتر خواهد بود اما در مراحل پیشرفته علاوه بر اینکه نیاز به درمان‌های پرهزینه دارد، ممکن است نتایج خوبی نیز نداشته باشد.

دکتر آل داوود بیان کرد: اگر بیماری در مراحل ابتدایی شناسایی شود، قطعا این هزینه‌ها را نخواهد داشت. برآورد هزینه دارویی در سال ۸ هزار میلیارد تومان است. پیشگیری از سرطان مسئولیت تنها یک گروه خاص و یک وزارتخانه نیست، بلکه همه افراد جامعه و مسئولان کشور به نحوی وظیفه دارند و اثرگذار هستند. در ۲۰ سال آینده با آمار زیاد سرطان مواجه خواهیم بود.

رئیس بیمارستان ناظران مشهد در خصوص طب تسکینی تصریح کرد: طب تسکینی تنها برای بیماران مبتلا به سرطان در مرحله آخر نیست، بلکه از همان مراحل اولیه شروع می‌شود و با کیفیت زندگی بیمار ارتباط دارد. به این مساله کم توجه شده اما امروز در دانشگاه و مراکز دیگر در قسمت‌های مختلف طب تسکینی را داریم. در بیمارستان امید که بیمارستانی دولتی بوده این کار با هزینه‌ کم‌ انجام می‌شود. در موسسات خیریه مانند مکسا نیز بسیاری از امکانات به بیماران ارائه می‌شود و هزینه‌ها نیز متفاوت است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=10874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.