0

درخشش موسیقی مقامی قوچان در جشنواره موسیقی نواحی ایران

  • کد خبر : 10672
  • ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
درخشش موسیقی مقامی قوچان در جشنواره موسیقی نواحی ایران
شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به‌ همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور هنرمندان منتخب موسیقی مقامی از سراسر کشوراز ۱۶ تا ۱۸ دیماه در تهران برگزار شد.

به گزارش شرق‌نگار، رییس اداره فرهنگ و ارشاد قوچان گفت : در دومین شب این جشنواره طنین فرهنگ شفاهی هنرمندان شهرستان قوچان با اجرای قطعاتی همچون دندبای یکقرصه ، مراد چلاق ، صندوق مقامی ، حسین یار و انارکی ؛ توسط گروه موسیقی مقامی ژنآوآ به سرپرستی و نوازندگی بانوی هنرمند قوچانی خانم اعظم جوانبخت به همراه فرزندش نیما جمشیدی و خانم صبا عباسی در تالار رودکی تهران اجرا شد.

مطائی افزود : در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، نشان درجه یک هنری توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استاد مجتبی خان قیطاقی نویسنده، پژوهشگر موسیقی نواحی و دوتار نواز قوچانی اهدا شد.

 

 

وی خاطر نشان کرد : شهرستان قوچان دارای ظرفیت های فراوان انسانی در موسیقی مقامی و آیینی شمال شرق‌کشور بوده و این هنر برخاسته از فرهنگ بومی محلی بوده که نسل به نسل و چهره به چهره منتقل شده است که میتوان از استادان و توابع موسیقی مقامی مانند زنده یاد حاج قربان سلیمانی ؛ حاج حسین یگانه، سلمان بردری، علی غلامرضایی آلماجوقی و… در موسیقی مقامی این خطه نام برد که گویای ظرفیت انسانی ویژه شهرستان قوچان در موسیقی مقامی است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=10672

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.