5
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد:

اقتصاد کشور سیاسی شده است

  • کد خبر : 4441
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۵۰
اقتصاد کشور سیاسی شده است
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان این که اقتصاد کشور سیاسی شده است، گفت: اقتصاد ایران مبتنی بر اقتصاد علمی نیست.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، حسن حسینی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اقتصاد کشور در پیچ خبر ها می چرخد.

وی افزود: با اعلام یک خبر دلار و سکه افزایش یافته و با یک شخصیت های سیاسی قیمت آن کاهش می یابد.

حسینی خاطرنشان کرد: شعار ها از تولید زودتر حرکت می‌کنند، هرکس در تولید نباشد فکر می‌کند با اخبار اعلام شده تمام مشکلات حل شده است. ما در تامین زیرساخت ها مانند برق، گاز زمین و … مشکل داریم.

وی با اشاره به این که یکی از مشکلات واحدهای تولیدی نبود نیروی متخصص کاری است، گفت: کار زیاد است ولی آدم کارکن کم است، ما در سال گذشته توانستیم ۲۵۰  نفر را جذب واحدهای تولیدی کنیم.

در ادامه این نشست خبری امیررضا رجبی مدیر کل سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین گفت: آمارها در سه ماهه اول سال به خوبی نشان می دهد که چه میزان افزایش صادرات به کشورهای همسایه داشته ایم.

وی افزود: در استان خراسان رضوی عمده واحدهای تولیدی خصوصی هستند ایجاد پردیس های صنعت و معدن یکی از برنامه های ماست که زمینه همکاری با فناوران، دانش بنیان ها و دانشگاه ها را با صنعت فراهم می کند.

رجبی خاطرنشان کرد: در گذشته سنگ آهن شهرستان خواف مستقیماً به چین صادر می شد اما امروزه با زدن کارخانه کنسانتره دیگر خام فروشی نداریم و خوشبختانه خام فروشی در این منطقه به صفر رسیده است.

وی یادآور شد: تعداد ۳۷۳ واحد تولیدی دچار مشکلات فراوانی هستند که سعی و تلاش داریم مشکلات آنان را برطرف کنیم، در سه سال اخیر سرمایه گذاری در زیرساخت های کشور انجام نگرفته و بخش عمده مشکلات واحدهای تولیدی نبود زیرساخت است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.