7
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد:

هدف ما واقعی تدریس کردن قرآن در مدارس است

  • کد خبر : 7613
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
هدف ما واقعی تدریس کردن قرآن در مدارس است
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: کارهای ارزشمندی را در سال گذشته و در حوزه فعالیت‌های قرآنی در سطح استان انجام دادیم.

به گزارش شرق‌نگار، نشست خبری هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور با حضور مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

سیدامیر شوشتری با تاکید بر اینکه در سال گذشته اقدامات و فعالیت‌های ارزنده‌ای در حوزه قرآنی در آموز و پرورش خراسان رضوی صورت گرفته است، افزود: بزرگان قرآنی با‌تجربه‌ای در سطح استان وجود دارند که موجب افتخار جامعه خراسان و آموزش و پرورش این استان خواهد بود.

وی با قدردانی از همکاری‌های ارزشمند آستان قدس رضوی با مدارس استان، گفت: برنامه‌های متنوعی از جمله جشن تکلیف‌های ۶۰۰۰ نفری، دعوت دانش‌آموزان حاشیه شهر به صبحانه‌ گرم حضرت و سایر برنامه‌های آموزشی را با همکاری آستان قدس انجام دادیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست هفته گذشته با اداره‌کل اوقاف استان، یادآور شد: این طرح در حال حاضر به ثمر نشسته است و امید داریم این طرح را مجددا ترویج و توسعه دهیم.

در ادامه، مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز، گفت: هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور از ابتدای سال تحصیلی در مدارس سراسر کشور و در مناطق آغاز شد و امسال ۱۰۸ هزار فرهنگی در مسابقات و در پنج رشته قرائت، حفظ ۱۰ جزء، حفظ کل، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام ثبت نام کرده‌اند.

میکائیل باقری افزود: یکی از اهداف مسابقات فرهنگیان این است که معلمان به واسطه این که در یک فرایند رقابتی حضور پیدا کرده‌اند، حضور آن‌ها قطعا موجب ارتقاء سطح کیفی و سطح شغلی آن‌ها خواهد شد و همچنین این ارتقاء تجربی، دانشی و مهارتی آن‌ها نیز به دانش‌آموزان انتقال خواهد یافت.

وی اظهار کرد: در واقع یکی از انگیزه‌های فرهنگیان برای شرکت در این مسابقات این است که این مسابقات در مشهد و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می‌شود و البته هیچ انگیزه و پاداش دیگری نمی‌تواند جایگزین چنین پاداشی برای حضور آن‌ها در این مسابقات شود.

وی در ادامه گفت: امیدواریم این دوره از مسابقات قرآنی فرهنگیان سراسر کشور، همچون ادوار گذشته یک مسابقه مانا، اثرگذار و همراه با خاطرات به یادماندنی برای میهمانان باشد.

 

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=7613

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.