3

نشست خبری بیست‌ویکمین جشنواره فیلم فجر مشهد برگزار شد

  • کد خبر : 10981
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
نشست خبری بیست‌ویکمین جشنواره فیلم فجر مشهد برگزار شد
نشست خبری بیست‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در مشهد برگزار شد.

به گزارش شرق‌نگار، محمد حسین‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی هنرمند انتقال مضمون و پیام است، اظهار داشت: انسان‌ها آرمان‌هایی را برای مسئول بودنشان انتخاب می‌کنند و درقبال دین و کشور و مردمشان مسئول‌اند.

وی افزود: هنرمندی که تابلوی عصر عاشورا را قلم می‌زند و عصر عاشورای فرشچیان می‌شود نسبت به عاشورا، دین و آرمانش وظیفه‌ای دارد که وظیفه‌اش روی بوم نقش می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص ثروت‌های طبیعی ما، زمانی که مردم می‌خواستند نفت خودشان را ملی کنند مستعمران تلاش داشتند تولید ملی اتفاق نیفتد و از آن روزها و آن تحقیرها رسیده‌ایم به تولید ملی نفت و گاز، حالا که توان تولید فراهم است آیا باید این ثروت ملی را هرطور که می‌خواهیم مصرف کنیم؟ قاعدتا نه که این ثروت آیندگان ماست و وظیفه ما مولد کردن آن است.

حسین‌زاده با بیان اینکه تمام تلاشمان را می‌کنیم در سینمای رسانه، تمامی فیلم‌های این دوره از جشنواره را اکران کنیم، گفت: شروع جشنواره فیلم فجر در مشهد، ۱۶ بهمن خواهد بود و این در حالی‌ست که قدیمی‌ترین جشنواره فیلم فجر به‌طور مشترک مربوط به خراسان رضوی و فارس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برخی آثار مشهدی حاضر در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر نیز افزود: در حوزه تولید انیمیشن «گانورا» کار مشهد است. همچنین در جشنواره امسال انیمیشن «صنعت جادویی» و فیلم «نپتون»، «بی‌بدن» و «آغوش باز» را مشهدی‌ها کارگردانی کردند. همچینن آبی روشن با پشتیبانی سازمان اوج با مفاهیم رضوی تولید شده است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=10981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.