2

برگزاری نخستین همایش تخصصی سرمایه‌گذاری در پارک علم و فناوری خراسان با همکاری شرکت فولاد مبارکه

  • کد خبر : 7945
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
برگزاری نخستین همایش تخصصی سرمایه‌گذاری در پارک علم و فناوری خراسان با همکاری شرکت فولاد مبارکه
نخستین همایش تخصصی سرمایه‌گذاری در پارک علم و فناوری خراسان با همکاری شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری فولاد مبارکه در پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد.

به گزارش شرق‌نگار، در ابتدای همایش دکتر مسعود میرزائی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید و علی‌الخصوص تولید دانش بنیان، گفت: تقدیر بشر در دستان منابع معدنی خواهد بود و ما در استان خراسان رضوی بزرگترین منابع معدنی دنیا را در اختیار داریم.

وی در ادامه افزود: از ابتدای تاسیس پارک علم و فناوری خراسان، ۱۲۸۵ شرکت فناور پدید آمدند و تعداد شرکت‌های جاری در حال فعالیت نیز ۴۵۳ مورد است و پارک علم و فناوری خراسان نیز اولین پارک توسعه یافته کشور بوده که موفق شده نشان سرو را در ۱۴۰۲ را به‌دست آورد.

وی بیان کرد: بیش از ۵۰ شرکت پیشرو را در پارک داریم و در سال ۱۴۰۱ امضای توافقنامه پردیس فناوری صنایع معدنی را نیز داشتیم و همچنین از دیگر فعالیت‌های گسترده ما اخذ مجوز از وزارت عتف رو داشتیم.

دکتر میرزائی افزود: عمده تلاش ما حضور در جشنواره فولاد که در هتل المپیک تهران برگزار شد شناسایی نخبگان استانی بوده است. همچنین رویداد تانا در حوزه عرضه و تقاضا و شبکه سازی را بر عهده داشتیم و تشکیل شبکه مالی را انجام دادیم و ۱۶ شرکت تامین مالی نیز د پارک را در اختیار داریم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان در ادامه یادآور شد: ما سعی داریم به کمک همکاران خودمان از گفتار درمانی به سمت عمل درمانی برویم .تلاش داریم نخبگان واقعی که میتوانند کار و عمل کنند را با کمک سرمایه گذاران شناسایی و از آنها بهره ببریم.

در ادامه مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد با اشاره به اینکه در اینجا گرد هم آمدیم تا بتوانیم راهی برای همراهی و ارتباط بیشتر با شرکت‌های فناور کسب کنیم، عنوان کرد: ما به دنبال مجموعه‌هایی هستیم که بتوانند به رشد و توسعه فولاد کمک کرده و درواقع هم ما و هم مجموعه از این ارتباط بهره کافی را ببرند.

یحیی پالیزدار در ادامه گفت: صنعت فولاد در گذشته تفاوت زیادی با امروز داشت به‌گونه‌ای که چیزی کمتر از ۱ میلیون تن تولید را داشت و اگر قرار بود مجموعه‌ای برای آن راه‌اندازی شود باید تمام لوازم موردنیاز آن را از خارج از کشور تهیه کنند.

وی افزود: زمانی که قرا بود فولاد مبارکه تاسیس شود، حتی پیچ و مهره آن نیز از خارج از کشور وارد شد. ما در حوزه فرایند ساخت به نقطه‌ای رسیدیم که قادر به استفاده صحیح از این کارخانه نیستیم و نیازمند آن هستیم که مجموعه‌های دیگری به ما کمک کنند تا از آن چه که به عنوان تجهیز داریم، استفاده کنیم و ده الی پانزده سال زمان صرف شد تا بتوانیم از تجهیز خود نهایت استفاده را بکنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد با اشاره به اینکه به جایی رسیدیم که متوجه شدیم تجهیز را داریم اما هر آن چیزی که مربوط به تجهیز که اعم مواد مصرفی و قطعات هست را باید از خارج از کشور وارد کنیم، گفت: بعد از این اتفاق نهضتی با عنوان نهضت بومی‌سازی راه‌اندازی شد و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از آن چیزی که موردنیاز هست در ایران تولید می‌شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر با بیش از ۱۰۰۰ شرکت داخلی فناور دانش‌بنیان در حال همکاری هستیم و ۵۰۰۰ میلیارد تومان خرید در این مدت صورت گرفته است.

 

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=7945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.