7

پرداختی ویژه در حساب این افراد / مجلس دست به جیب شد

  • کد خبر : 10807
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۴۴
پرداختی ویژه در حساب این افراد / مجلس دست به جیب شد
به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳، تصویب شد که مبلغ معوق حقوق فوق‌العاده خاص به تمامی گروه‌های شغلی که تاکنون آن را دریافت ننموده‌اند، پرداخت شود.

به گزارش شرق‌نگار، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳، تفصیلات تصمیمات این کمیسیون را درباره اعطای حقوق فوق‌العاده خاص به گروه‌های شغلی، شرح داد.

براساس اظهارات سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، کمیسیون تلفیق در جلسه عصر امروز مواد ارجاعی از صحن علنی را مورد بررسی قرار داد.

نماینده آباده، بوانات ،خرم بید و سرچهان اظهار کرده که کمیسیون به سازمان امور مالیاتی اجازه داد به پرونده‌های مالیاتی اشخاص حقوقی که در سنوات گذشته رسیدگی نشده بود و مسئله ایجاد کرده بود، رسیدگی کند تا وضعیت مالیات آنها تعیین تکلیف شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درباره افزایش حقوق‌های گروه‌های شغلی در بودجه سال آینده گفته، براساس مصوبه کمیسیون تلفیق و براساس توافق با رئیس سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد فوق‌العاده خاص به همه گروه‌های شغلی که تاکنون فوق العاده خاص دریافت نکردند، پرداخت خواهد شود.

به گفته زارع، به موجب این مصوبه، عدالت در افزایش حقوق همه گروه های شغلی در بودجه، مدنظر قرار خواهد گرفت و بر این اساس معلمان، کارمندان وزارت ورزش و جوانان، همچنین کارمندان وزارت رفاه و سایر گروه‌های شغلی که تاکنون فوق العاده خاص دریافت نکرده‌اند، مشمول این مصوبه خواهند بود.

نقش مجلس در افزایش حقوق کارمندان

مجلس می‌تواند نقش مهمی در افزایش حقوق کارمندان داشته باشد. اعضای مجلس می‌توانند قوانین مربوط به حقوق کارمندان را تصویب کرده و برای افزایش حقوق آن‌ها تلاش کنند. آن‌ها می‌توانند از طریق بررسی و تصویب لوایح بودجه، تعیین نرخ حقوق پایه و افزایش آن، تعیین مزایا و محدودیت‌های مالیاتی برای کارمندان و سایر تصمیمات مالی و مالیاتی دیگر، تأثیرگذار باشند. همچنین، اعضای مجلس می‌توانند از طریق برگزاری جلسات و بررسی دقیق وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور، در تصمیم‌گیری‌های مربوط به افزایش حقوق کارمندان تأثیرگذار باشند.

همچنین، مجلس می‌تواند نظارت بر عملکرد دولت در اجرای قوانین مربوط به حقوق کارمندان داشته باشد و در صورت نیاکانه بودن اقدامات دولت در جهت افزایش حقوق کارمندان، اقدامات قانونی لازم را انجام دهد. از این رو، مجلس می‌تواند تأثیرگذاری بسیار زیادی در افزایش حقوق کارمندان داشته باشد و نقش اساسی در بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی کارمندان داشته باشد.

منبع: گسترش نیوز

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=10807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.