0
رئیس بخش ایران کنگره جهانی حضرت رضا «ع» عنوان کرد:

نگاه تمدنی به آثار امام رضا «ع»

  • کد خبر : 9817
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
نگاه تمدنی به آثار امام رضا «ع»
ششمین سلسله نشست‌های چهارشنبه‌های فرهنگ رضوی با موضوع بررسی ابعاد کنگره جهانی حضرت رضا «ع» برگزار شد.

به گزارش شرق‌نگار، نشست بررسی ابعاد کنگره جهانی حضرت رضا «ع» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر جلائیان، رئیس بخش ایران کنگره جهانی حضرت رضا «ع» و استادیار دانشگاه رضوی و برخی از کارشناسان حوزه فرهنگ رضوی برگزار شد.

دکتر جلائیان در ابتدای نشست با اشاره به اینکه اولین تالیف کتاب پس از شهادت امام رضا «ع»، عیون‌اخبارالرضا بوده است، افزود: این کتاب که در یک جلد و بیش از ۶۰ باب از حضرت رضا «ع» تهیه شده به نهج‌البلاغه امام‌رضا «ع» تعبیر شده است.

وی با بیان این نکته که بیش از ۸۰۰ کتاب در حوزه امام رضا «ع» تهیه شده است، افزود: احادیث امام‌رضا «ع» در حوزه‌های متنوعی وجود دارد که جای کار بسیار داشته و باید به آن‌ها به‌صورت ویژه پرداخته شود.

وی گفت: آنچه از امام رضا «ع» به ما رسیده گستره عمیقی دارد و کار بسیار خوبی که در آستان‌قدس در حال انجام است این است که هر ساله نوقلم‌هایی که در حوزه امام رضا «ع» آثاری تهیه می‌کنند را دور هم جمع می‌کند و به آثار آن‌ها می‌پردازد.

رئیس بخش ایران کنگره جهانی حضرت رضا «ع» با بیان این نکته که هر مکانی که حضرت رضا «ع» در آنجا پانهاده است، قدمگاه خواهد بود خاطرنشان کرد: محور پنجمین  کنگره امام رضا «ع» نگاه تمدنی به آثار امام رضا «ع» است و تلاشمان این است که از نگاه محدود فردی و اجتماعی خارج شود.

استادیار دانشگاه رضوی عنوان کرد: از اهداف پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا «ع» که در اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد می‌توان به گسترش نگاه تمدنی به آموزه‌های دینی، ارتقاء نگاه اجتماعی و ارتقاء نگاه سیاسی به تمدنی نام برد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=9817

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.