3
فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا عنوان کرد:

فعالیت مستمر دشمن در حوزه جنگ نرم و سایبر از ابتدای انقلاب تا به الان

  • کد خبر : 8745
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
فعالیت مستمر دشمن در حوزه جنگ نرم و سایبر از ابتدای انقلاب تا به الان
فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق گفت: جنگ نرم دشمن فعالیتی است که 45 سال شروع شده و همچنان هم ادامه دارد.

به گزارش شرق‌نگار، امیر سرتیپ دوم ستاد معصومی امروز و در نشست خبری این فرماندهی با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های مهم تعریف شده برای ما، اقدامات انسان دوستانه‌ای است که در زمان بحران و بلایای طبیعی و غیرطبیعی انجام داده و در کنار مردم هستیم، گفت: پدافند هوایی در حوزه‌های مختلف سامانه پهبادی، توپخانه‌ای، راداری، موشکی و سامانه جمع‌آوری اطلاعات برای جلوگیری و پیشگیری از خطراتی که در این منطقه است فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه، هر شیء پرنده‌ای که در منطقه شمال شرق به پرواز درآید در تیررس ما خواهد بود، افزود: با پیشرفت سیستم‌های پدافند هوایی، شناسایی اشیاء پرنده‌ای که در این منطقه فعالیت دارند از چند دقیقه به چند ثانیه رسیده است.

وی گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی ما در زمان صلح، ترانزیت هوایی است و طبق اظهاراتی که در سازمان جهانی ایکائو انجام شده، ایران یکی از فضاهای امن پروازی در خاورمیانه است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق با اشاره به اینکه در بحث جهاد خودکفایی و در نیروی پدافند هوایی، تجهیزات پیشرفته‌ای را ساختیم و به پیشرفت‌هایی نیز دست یافتیم، خاطرنشان کرد: دستیابی به تجهیزات و قطعات پرمصرف رادارها و تجهیزاتی که طراحی شده به سامانه کشف و شناسایی کمک خواهد کرد.

امیر سرتیپ دوم ستاد معصومی همچنین به فعالیت‌های فرهنگی پدافند هوایی شمال شرق اشاره کرد و افزود: ما امسال همایش زوج‌های جوان را به مدت ۳ روز در مشهد داشتیم و ضمن فراهم کردن اسکان و پذیرایی این زوج‌ها، کارگاه‌های آموزشی نیز در این حوزه برگزار کردیم و در مجموع میزبان ۱۱ دوره از همایش زوج‌های جوان در کشور بوده‌ایم.

وی در ادامه گفت: برای دهه آخر صفر، موکب پدافند هوایی را در منطقه جنوب غرب احداث کردیم و همچنین کاروانی زیارتی از خانواده‌های شهدا و افراد داوطلب را با دو دستگاه اتوبوس به کربلای معلی فرستادیم.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=8745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.