4

طرح جدید استقرار همیاران سلامت دامپزشکی مشهد در هتل‌ها و مراکز اقامتی

  • کد خبر : 8055
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۱۷
طرح جدید استقرار همیاران سلامت دامپزشکی مشهد در هتل‌ها و مراکز اقامتی
رئیس شبکه دامپزشکی مشهد از طرح جدید استقرار همیاران سلامت دامپزشکی در هتل‌ها و مراکز اقامتی با هدف ارتقا شاخص‌های بهداشتی دامپزشکی و با همکاری و هماهنگی سازمان نظام دامپزشکی خراسان رضوی خبر داد .

به گزارش شرق‌نگار؛ دکتر محمد سیاح رئیس شبکه دامپزشکی در این هماهنگی و هم‌فکری اجرایی که درمحل جامعه هتل داران خراسان رضوی تشکیل شد، ضمن تشکر از اجرای طرح های قبلی به خصوص اخذ کد یکتا برای هتل ها و مراکز اقامتی، اظهار داشت: دامپزشکی به عنوان تنها متولی و صاحب نظر از لحاظ قانونی در رصد و پایش بهداشت و سلامت فرآورده خام دامی در سطح شهرستان می باشد.

 سیاح با اشاره به اینکه؛ سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر بارگاه ملکوتی امام مهربانی ها در سطح شهرستان تردد نموده و بسیاری از این عزیزان در مراکز اقامتی و پذیرایی شهرستان سکنی می گزینند، افزود: استقرار همیار سلامت دامپزشکی به عنوان کنترل کننده کیفی فرآورده های خام دامی در این مراکز، موجب آسودگی خاطر و آرامش روانی زائرین خواهد شد.

وی بر رعایت ضوابط و دستورالعمل های دامپزشکی در حوزه بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی در ۲۱۹ واحد هتل موجود در شهرستان مشهد تاکید نمود و یادآور شد: هویت فرآوردهای خام دامی مورد استفاده در هتل ها و مراکز پذیرایی همواره باید برای بازرسان و کارشناسان دامپزشکی مشخص بوده و این مراکز می بایست از انجماد غیر اصولی و غیر بهداشتی فرآورده ها در سردخانه های خود اجتناب نمایند.

سیاح در پایان اظهار داشت؛ اجرای طرح همیار سلامت که با همکاری نظام دامپزشکی می باشد،  به عنوان کنترل کننده کیفی فرآورده های خام دامی ورودی،  باعث ارتقاء بهداشت و رعایت ضوابط بهداشتی دامپزشکی در مجموعه هتل ها خواهد بود.

کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، با ارائه آخرین ضوابط و مقررات اجرایی دامپزشکی برای این مراکز، شاخص های بهداشتی در این حوزه،اعم از مراحل تولید، حمل، نگهداری و مصرف را، به صورت تصویری برای اعضای محترم جامعه هتل داران بیان نمودند.

منبع: دامپزشکی مشهد

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=8055

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.