3

هشدار روسیه به گروه های مقاومت فلسطین

  • کد خبر : 10528
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰:۱۱
هشدار روسیه به گروه های مقاومت فلسطین
وزیر امور خارجه روسیه با گفتن این که گروه‌های مقاومت فلسطین باید تحت لوای سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) متحد شوند، اظهار کرد که روسیه ابتکاری برای برقراری گفتمان میان این گروه‌ها ارائه کرده است.

به گزارش شرق‌نگار، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو از جنبش مقاومت فلسطین می‌خواهد تحت لوای سازمان آزادی‌بخش فلسطین متحد شوند و مرتب درباره خطر اختلاف و چنددستگی به آن‌ها هشدار می‌دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که لاوروف درگفت‌وگو با این خبرگزاری بیان کرد: «ما به سهم خودمان از دوستان فلسطینی‌مان می‌خواهیم راهکار پیدا کنند. به آن‌ها روسیه را برای محل برگزاری دیدارها پیشنهاد کرده‌ایم و تشویقشان می‌کنیم تحت لوای سازمان آزادی‌بخش فلسطین متحد شوند.»

لاوروف در ادامه گفت که یکی از موانع ایجاد گفتمان «اسراییلی-فلسطینی»، نبود اتحاد میان جنبش‌های فلسطینی است و مسکو درباره «خطر اختلاف و چنددستگی در زمینه چشم‌انداز کشور بودن فلسطین» به نمایندگان آن‌ها تذکر می‌دهد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: «در آوریل ۲۰۲۳، روسیه ابتکاری برای برگزاری رایزنی‌های چندجانبه به منظور هماهنگ‌کردن رویکردها نسبت به اتحاد فلسطینی ارائه کرد. مرحله دوم شامل مشارکت نمایندگان جنبش‌های اصلی فلسطینی در این مذاکرات است. پیشنهاد ما هنوز روی میز است.»

جنبش مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر عملیات گسترده «طوفان الاقصی» را از نوار غزه علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد و رزمندگان آن نیز از مرز به اراضی اشغالی وارد شدند. رژیم صهیونیستی نیز در پی آن حملات تلافی‌جویانه خود علیه گروه حماس در غزه را آغاز کرده و این شهر را در محاصره انسانی کامل قرار داد. تا کنون، بیش از ۲۱ هزار و ۸۰۰ نفر طی حملات رژیم صهیونیستی در غزه کشته شده‌اند که عمدتا، زنان و کودکان هستند.

یک توافق آتش‌بس موقت در ۲۴ نوامبر با میانجیگری قطر میان رژیم صهیونیستی و فلسطین انجام شد که تبادل اسرا با حماس و تحویل کمک‌های بشردوستانه به غزه نیز بخشی از آن بود. این آتش‌بس چندین بار تمدید شد و سرانجام، در ۱ دسامبر پایان یافت.

منبع: اقتصادنیوز

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=10528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.